מחמוד קטוסה לאחר קריסת תיק אונס בת השבע: "נהרסו לי החיים"

לאחר שבוטל כתב האישום נגדו, אמר קטוסה לחדשות 13: "אין מילים שיכולות להסביר את הרגשתי - האירוע הזה הרס את המשפחה שלי". פרקליט משפחת הילדה: "הראיות נגדו לא רק שלא נחלשו - הן התחזקו"

זמן צפייה: 03:46

מחמוד קטוסה, ששוחרר היום (שלישי) ממעצר לאחר שבוטל כתב האישום נגדו בגין אונס בת השבע, סיפר לחדשות 13: "התקרית הזאת הרסה לי את החיים, את המשפחה ואת הלב. אני עד עכשיו לא מאמין. הכול שקרים - אין מילה אחת שנאמרה עלי שהיא נכונה". את הדברים אמר בריאיון לחדשות עם יעקב אילון.

קטוסה הצהיר כי "אני מזדהה עם משפחת הילדה, ואני מקווה שיעברו את הזה. אין לי נגדם שום דבר, אבל הגיעו לכתובת הלא נכונה. היו צריכים לחפש את האדם הנכון שעשה את זה". עוד הדגיש: "אני עד עכשיו לא מאמין שהם הגיעו אליי. לא הייתי מעורב באירוע פלילי, יש אלפי אנשים שמכירים אותי, אני בן אדם נורמלי שמתנהג כמו שצריך. אני מכיר את עצמי ובטוח במיליון אחוזים".

לדבריו, "אין מילים שיכולות להסביר את ההרגשה שלי. אף אחד לא יכול להבין את הכאב שלי".

עוד בחדשות 13:

"סיפור דמיוני": לאחר ביטול האישום - מחמוד קטוסה שוחרר ממעצר

מהכשלים בחקירה ועד גביית העדויות: כך קרס תיק אונס בת השבע

אונס בת ה-7: הפרקליטות הצבאית חזרה בה – הנאשם ישוחרר

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הילדה, התייחס להחלטה לבטל את כתב האישום: "אנחנו בהלם - לא מצליחים להבין את ההחלטה הזאת. אתמול בערב הועברו ממצאים למשטרה, המשטרה חקרה עד חצות ויותר מזה את ההורים והילדה, ובסיום החקירות נאמר לי מפי גורם משטרה בכיר כי הם מאמינים לילדה. הראיות לא רק שלא נחלשו - הן התחזקו. אז למה משחררים אותו?".

פריד הוסיף כי "מי שקיבל את ההחלטה להגיש כתב אישום הוא הפצ"ר עצמו. מה קרה מאז? הנחת העבודה שלנו היא שהילדה זיהתה אותו בוודאות, כזה שמתקן ומנקה בבית ספר, ויש רק אחד כזה - קטוסה. מי ערב שלפחות מבחינה תיאורטית הוא לא יוכל לפגוע במישהו אחר? מי ערב שבזמן הזה שהוא בחוץ הוא לא יעשה ככל שלאל ידו לשבש את החקירה?".

הפרקליט הדגיש: "למשפחה אין שום רצון שמישהו חף מפשע יישב בכלא. אנחנו רוצים שהפוגע הוא זה שיישב במעצר, אבל נקודת המוצא שלנו היא שהוא לא חף מפשע. גם הפצ"ר עצמו אומר שהוא עדיין חשוד ויש ראיות שקשורות אותו עדיין לפשע". לדבריו, "ברגעים אלו אנחנו שוקלים את צעדינו המשפטיים. נשקול במתינות ובקור רוח ונחליט על המשך צעדינו המשפטיים".

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום שוחרר קטוסה ממעצר, לאחר כמעט חודשיים. עשרות בני אדם חיכו לו מחוץ למחנה עופר עם דגלי פלסטין, חיבקו אותו, מחאו לו כפיים וקראו "אללה אכבר". קטוסה שוחרר לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק הודיע כי הפרקליטות הצבאית חוזרת בה מכתב האישום נגדו בגין אונס הילדה. זאת, בעקבות הפרסום בחדשות 13 על מחדלי החקירה.

אפק קבע כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס האישום אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה. על כן, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי - ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את הנאשם ממעצר". הפצ"ר נפגש עם באי כוח משפחת הילדה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ועדכן אותם בהחלטתו.

בנימוקי הפרקליטות הצבאית נכתב כי נוכח טענות שונות שעלו ושהצדיקו עריכת בחינה מחודשת של הראיות הניצב בבסיס כתב האישום, כי יש מקום לביצוע השלמות חקירה, ולאחריהן נכון לבצע הערכה מחודשת של התשתית הראייתית. "חזרה מכתב אישום ושחרור נאשם ממעצר, במצב בו יש ראיות מסוימות נגדו לביצוע עבירות מין בקטינה, אינם דבר של מה בכך. ועדיין, בנסיבות העניין, ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה, זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית", נימק הפצ"ר.

פרקליטי המשפחה עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד מסרו: "נכון לאתמול בחצות, הילדה היתה עדיין בחקירה וע"פ המידע שבידנו זיהתה באופן נחרץ את הנאשם כמי שאנס אותה. כידוע לכם, אתמול התקבלו ראיות חדשות מזעזעות ומדאיגות ולא ברור לנו איך יתכן שלמרות ראיות אלו ונחרצות הילדה, המדינה מתעוררת הבוקר לסיטואציה בה משחררים הביתה אדם שילדה בת שבע טוענת בנחרצות שהוא האיש שאנס אותה. תושבי מדינת ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים בבוקר זה.

ההחלטה לבטל את כתב האישום היא לא פחות מהפקרות. המדינה הסתכלה אמש לילדה בעיניים בעודה מתארת בכאב עצום את שחוותה ומסבה לה את גבה! הבטחנו לילדה שאנו לא נפקיר אותה ונמשיך מצדנו לעשות הכל על מנת למצות את הדין. בשורה התחתונה, הדבר המדאיג ביותר בהודעת הפרקליטות מהבוקר הוא כי הפרקליט מציין בפירוש כי בוצע אונס בילדה, הנאשם עדיין חשוד והחקירה תמשך ולכן לא ברור איך למרות כל זאת הוא קיבל את ההחלטה המצערת והמדאיגה לשחררו ממעצר ולבטל את כתב האישום. הילדה ומשפחתה בהלם טוטאלי, הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה. אנחנו שוקלים ברגעים אלו את המשך דרכנו".