בעלת הגן שבו התעללו בפעוטות ברמלה נעצרה: "ידעה ולא עשתה דבר"

ליטל ברסי, הגננת בפעוטון שבו אירעו המקרים שנחשפו בחדשות 13. נחקרה בשנית ונעצרה בסיום החקירה. מעצרה הוארך בארבעה ימים. "קיים קשר שתיקה בינה לבין הסייעות - האלימות הפכה לשגרה"

זמן צפייה: 03:23

המשטרה הודיעה הבוקר (שני) כי בעלת הפעוטון ברמלה, שבו על פי החשד אירעה התעללות בילדים שנחשפה בחדשות 13, ליטל ברסי, נעצרה לאחר שנחקרה בשנית. זאת, לאחר שביום שישי נחקרה בחשד לעבירה על חוק הפיקוח על המעונות. בעלת הגן הובאה לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרה בארבעה ימים. השופטת אמרה בדיון כי ישנם סרטונים שקושרים את הגננת לאלימות כלפי הילדים. גם מעצרן של ארבע הסייעות החשודות הוארך בארבעה ימים.

"עולה תמונה מזעזעת של אלימות נגד הילדים בגן על ידי הסייעת והגננת, החשודה הייתה נוכחת באופן פיזי בגן", אמרה השופטת. "מהחקירה עולה כי ברסי ידעה מהאלימות ולא עשתה דבר. קיים קשר שתיקה בינה לבין הסייעות. האלימות כלפי הפעוטות הפכה לשגרה של ממש - השלכת חפצים, מכות קשות שגרמו לפעוטות חבלות, והשלכת אוכל על הרצפה - מעשים אלו מלמדים על רמת מסוכנות גבוהה".

חבר הכנסת אופיר כץ הגיב למעצר וכתב: "לבי עם ההורים. לא ייתכן שהתופעה המחרידה הזו של התעללות בפעוטות תתרחב, אנחנו צריכים לעקור אותה מהשורש. אין כאן הרתעה, מתעללות מקבלות עונשים מגוחכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר הירי לעבר העוטף: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

צה"ל סיכל הנחת מטענים בגבול סוריה; ארבעה מחבלים חוסלו

הקורונה במלונות באילת: 33 מקרים בעשרה ימים – ב-13 בתי מלון

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

כזכור, בסיום החקירה ביום שישי היא שוחררה למעצר בית בן שלושה ימים. באותו בוקר נודע כי בעת שהייתה בהליך גירושין, בעלה של אחת הסייעות הגיש נגדה תלונה במשטרה על אלימות כלפי ילדיה. לבסוף, הבעל ביטל את התלונה והתיק נסגר.

במקביל, ועד הגנים הארצי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו לשים סוף למקרי ההתעללות הקשים בגנים ובפעוטונים. "שוב נוכחנו לגלות כי ילדינו נשארים חשופים בידיהם של מי שאינם מוסמכים לכך ואין עליהם שום פיקוח במסגרות אלו", ציינו חברי הוועד. "הסחבת שנוצרה ביישום חוק הפיקוח וכתיבת התקנות, וכן דחיית הצעת החוק בנוגע למאסר מינימום לצוותים מתעללים, משאירים את ילדינו ללא הגנה".

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את ההורים
עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את ההורים | צילום: ללא קרדיט

"מדי יום אנו רואים את החשיבות לקיומו של גוף מפקח, אשר ידאג לביטחון ילדינו", הוסיפו. "כך גם אנו מבינים את חשיבותו של עונש מרתיע ואמיתי על האשמים בפגיעה והתעללות". כותבי המכתב דרשו מנתניהו שיפעל ליישום חוק הפיקוח וכתיבת התקנות, וכן דרשו שיפעל להעברת התחום של הגיל הרך למשרד החינוך. "לא נוכל להמשיך לעמוד מהצד כאשר מדי יום מתגלים מקרים חדשים של אלימות כלפי פעוטות, ונפעל בכל דרך על מנת לשמור על בטיחות וביטחון ילדינו. גם ב-2020 ילדינו לא הפקר", סיכמו.

יום קודם לכן, בית המשפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים את מעצרן של הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות ילדי הגן. העצורות פנו לשופטת וטענו כי "האסירות בבית המעצר לא מפסיקות לירוק ולקלל אותנו במעצר".

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

לדברי השופטת, "סרטוני מצלמות אינם ניתנים לפרשנות אחרת. קיים חשד סביר בוודאות גבוה לחשדות נגדן. גם בחומרי החקירה הנוספים קיימים תימוכין לחשדות. עוצמת המסוכנת הנשקפת מהחשודות היא משמעותית היות כי מדובר בריבוי מקרים, במהלך החקירה התברר כי מדובר במספר מעורבות, חשש השיבוב הוא עדיין רלוונטי וממשי".