חקירת ראש העיר פ"ת: במשטרה עימתו בין המנכ"ל לאיש העסקים

פרסום ראשון: חקירתו של רמי גרינברג, החשוד בסחיטה ובשוחד, נמשכת, ובצעד יוצא דופן עימתו החוקרים בין כמה מהחשודים - בניסיון להבין כיצד פעלה השיטה. במשטרה מתכננים עימותים נוספים, עד שככל הנראה ישוחררו החשודים בסוף השבוע למעצר בית

זמן צפייה: 01:02

פרסום ראשון: חקירתו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נמשכת, ובצעד יוצא דופן עימתו היום (שלישי) במשטרה בין כמה מהחשודים, בין היתר את איש העסקים משה סעדון ואת מנכ"ל העירייה יניב בניטה.

מעצרו של גרינברג, החשוד בסחיטה ובשוחד, הוארך אתמול בארבעה ימים נוספים, ובמשטרה ביצעו את העימותים כדי להבין כיצד פעלה השיטה. בניטה היה  אחראי בין היתר על הקמפיין, וסעדון תרם בפרסומות עבור הקמפיין - אבל קיבל בתרומה לכך את הכסף הזה בתוספת של 20 אחוזים.

במשטרה מנסים להבין כיצד הגיע הכסף, וסעדון טוען שקיבל אותו עם תוספת כי הוא יודע להשיג שטחי פרסום זולים. מחר אמור להתקיים העימות החשוב ביותר, בין מנכ"ל העירייה לבין גרינברג, וחוקרי המשטרה אומרים למנכ"ל העירייה שגריבנרג טוען שהמנכ"ל ניהל הכל. בניטה בעצמו אומר שהכל נעשה כחוק. מחר השניים אמורים לבצע עימות, ובנוסף יבוצעו עוד שבעה עימותים בין החשודים, עד שככל הנראה ישוחררו ביום חמישי למעצרי בית.

עו"ד אבי עמירם, סנגורו של משה סעדון, אמר: "העימותים חיזקו את גרסת הלקוח שלי. אין לו קשר לשוחד. כל מה שעשה היה כדת וכדין".

עו''ד אבי עמירם
עו''ד אבי עמירם

לחדשות 13 נודע כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת יותר משלוש שנים, כאשר כבר בשנת 2019 נאסף חומר על גרינברג ואנשיו, בוצעו מעקבים של בלשים אחרי חלק מהדמויות ואף בוצעו האזנות סתר שהושמעו לחשודים.

גרינברג חשוד כי לקח שוחד במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018. גרינברג נעצר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים המעורבים לפי החשד בביצוע עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג | צילום: מתוך פייסבוק

בחודש שעבר, גרינברג עוכב לחקירה נוספת יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה עוכבו לחקירה ביאח"ה בלהב 433 בעקבות תלונה שהוגשה נגדו לפני כשנה ובמסגרתה נטען כי גרינברג דרש לפטר את מתנגדיו או את בני משפחתם מהעבודה או להרחיקם מתפקיד.