מעצרו של ראש עיריית פ"ת הוארך בארבעה ימים

רמי גרינברג, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות, הזיל דמעה כשהבין שיישאר במעצר. סניגורו אמר כי יש לשחררו, בין היתר בגלל תנאי המעצר הקשים, והשופט הורה למפקד אבו כביר לבדוק את תנאי המעצר

זמן צפייה: 02:15

מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות, הוארך היום (שני) בארבעה ימים. בתום הדיון היה נראה כי ההחלטה הייתה קשה לו, והוא הזיל דמעה כשהבין שיישאר ארבעה ימים נוספים במעצר.

במהלך הדיון חשף נציג המשטרה, רפ"ק זאב חכים, כי כספי השוחד הועברו בשתי דרכים - גם באמצעות כסף מזומן וגם באמצעות פרסום. סניגורו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל, אמר במהלך הדיון כי יש מקום לשחרר את מרשו, בין היתר בגלל תנאי המעצר הקשים. "הוא ישן בתא עם קרציות ופשפשים", אמר ברטל, "אלה לא תנאים למעצר". בעקבות דבריו הורה השופט גיל גברי למפקד בית מעצר אבו כביר לבדוק את תנאי המעצר.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג | צילום: מתוך פייסבוק

לחדשות 13 נודע הבוקר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת יותר משלוש שנים, כאשר כבר בשנת 2019 נאסף חומר על גרינברג ואנשיו, בוצעו מעקבים של בלשים אחרי חלק מהדמויות ואף בוצעו האזנות סתר שהושמעו לחשודים.

גרינברג חשוד כי לקח שוחד במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018. גרינברג נעצר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים המעורבים לפי החשד בביצוע עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

בחודש שעבר, גרינברג עוכב לחקירה נוספת יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה עוכבו לחקירה ביאח"ה בלהב 433 בעקבות תלונה שהוגשה נגדו לפני כשנה ובמסגרתה נטען כי גרינברג דרש לפטר את מתנגדיו או את בני משפחתם מהעבודה או להרחיקם מתפקיד.

עו''ד עופר ברטל
עו''ד עופר ברטל