אחרי הירי ברהט: 11 חשודים נעצרו, נתפס M-16 שהוסתר בארגז חול בגן

לאחר אירוע הירי לפנות בוקר, במסגרתו נפצעה רימס אבו עלי בת ה-14 מירי תועה בביתה, כוחות משטרה רבים שפעלו בעיר הדרומית ביצעו מעצרים ותפסו בין היתר אקדח. כמו כן, הוחלט על תגבור הכוחות באזור. כשעה לאחר ביקור המפכ"ל: שוב קולות ירי נשמעו ברהט

זמן צפייה: 05:39

בעקבות אירוע הירי לפנות בוקר ברהט, שבו נפצעה רימס אבו עלי בת ה-14 מירי תועה בביתה, כוחות משטרה רבים שפעלו באזור עצרו היום (ראשון) 11 חשודים בחשד שהיו מעורבים בירי. בין היתר, נתפסו רובה מסוג M-16 שהוסלק לתוך ארגז חול בגן ילדים ואקדח. בהמשך לכך, כשעה לאחר ביקורו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי ברהט - שוב בוצע ירי לעבר בית בעיר.

לדברי המשטרה, מתחילת השנה נתפסו ברהט במסגרת פעילות מבצעית 17 כלי נשק שונים, 2 מטעני חבלה, 2 רימוני יד והוגשו 14 כתבי אישום בגין אחזקת אמצעי לחימה וירי. במקביל, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, ערכו הערכת מצב בעיר: "מדובר במלחמה. משטרת המחוז תתגבר את הכוחות הפועלים בעיר רהט בשוטרים ובלוחמי מג"ב", אמר מפקד מחוז דרום.

אלימות ותקיפות בעסקים ברהט
אלימות ותקיפות בעסקים ברהט

מדברי המפכ"ל ברהט: "אנו רואים בירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות כטרור ולא משנה מה המניע לירי. לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בשקט ובביטחון, יחששו לצאת מבתיהם. אנו נשקיע ברהט כוחות גדולים לצד אמצעים רבים בכדי להעמיד את העבריינים לדין. כבר היום החלה פעילות כזו שהביאה לתפיסת מספר כלי נשק ולמעצר מספר חשודים אך זה רק ההתחלה והיא תלך ותתגבר". כמו כן, בישר שבתאי על הקמתה של מפקדה גדולה בפיקוד מפקד מג"ב דרום ברהט.

בתוך כך, במשטרה סבורים שהירי שבוצע ברהט הוא ירי התרסה כלפי המשטרה, שמנגד תגביר באופן משמעותי את פעילותה באזור. המפכ"ל שוחח עם ראש עיריית רהט בטלפון, ואמר לו: "אני מצפה שבמקום לקרוא לכיכר על שמו של חשוד שאחז בנשק בלתי חוקי וניסה לפגוע בשוטרים, תקרא לכיכר, כיכר השוטר".

המפכ"ל אמר זאת כדי להמחיש לראש העיר שהבעיה היא איננה פעילות המשטרה, אלא המסרים החברתיים והחינוכיים שעוברים לדור הצעיר. בנוסף, אמר המפכ"ל כי "כול מי שיישא נשק בלתי חוקי ויסכן אזרחים - דמו בראשו", והוסיף שהמשטרה הולכת לפעול בתקיפות מול הגורמים העבריינים. גורם במשטרה מסר: "העבריינים מבינים שאנו הולכים לפגוע בהם והירי זה איתות למצוקתם בעקבות הצעדים שינקטו מולם".

גם השר לביטחון הפנים, עומר בר-לב, הגיב לאירועים ברהט: "האירועים ברהט קשים, והמפתח להתמודד עימם הוא בהמשך של יוזמה משטרתית רציפה וקבועה מבוססת מודיעין. בטווח המיידי נוכחות משטרתית מוגברת. ואילו בטווח הבינוני והארוך נוכחות מודיעינית מוגברת מחד, ומאידך אכיפה נוקשה כלפי העבריינים ומי שמשתף פעולה עמם, ומאפשר להם פעולה ומחסה. אי אפשר לסבול את המחשבה שתושבי העיר רהט חיים תחת איום שכזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204241237' autoplay='0' credit='' desc='ירי לעבר בית קפה ברהט' poster='' kid='1_cefidl2y' duration='6']

כאמור, מוקדם יותר היום אירע אירוע ירי לעבר בתי עסק ברהט, כאשר שני חמושים הגיעו רעולי פנים והחלו לירות לעבר חנות מותגים של משפחת אלעוברה ומיד אחר כך לעבר בית קפה סמוך. הרקע לאירועי הירי ביממה האחרונה הוא הסכסוך המתמשך בין משפחת אלעוברה למשפחת אלבחירי, שהסלים לפני כשבועיים עם הירי לעבר בתי הקפה של משפחת אלעוברה.

אב לילד ברהט, סיפר הבוקר לחדשות 13 כי "שלחתי את הבן שלי עם שכפ"צ לבית הספר. מה אני אעשה? הבית שלנו לא רחוק מהמקום שבו מתבצע ירי בלי הפסקה ואתה לא יודע אם זה יפגע בילד. רציתי לתת לו אפוד מגן קרמי, אבל זה היה כבד לו. יותר גרוע מבגדד. אני לא מאמין שהגעתי למצב שאני משתמש בציוד המילואים שלנו כדי לשלוח את הילדים לבית הספר".