7 ערבים הואשמו ברצח יגאל יהושע: "פעלו ממניע גזעני"

כתב אישום הוגש נגד המעורבים בגין מעשה טרור, שיבוש הליכי משפט ושהייה לא חוקית בישראל. בנוסף, שניים מהם אף יידו אבנים על רכבי יהודים יומיים לאחר האירוע. "זרקו אבנים בשל היותו יהודי"

זמן צפייה: 02:28

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד שבעה ערבים ופלסטינים בגין מעורבות ברצח יגאל יהושע, תושב העיר, לפני כחודש בזמן מבצע "שומר החומות". יוסף קדאים, וליד קדאים, כארים בהלול, איאד מרחאלה, חאלד חסונה, אחמד דנון וכאמל אללה מואשמים כי יידו ביחד אבנים לעבר מכוניתו של יהושע וגרמו למותו על רקע לאומני. בחקירתם, הפלילו אחד את השני וחלקם אף הודו ברצח.

בנוסף, מכתב האישום עולה כי יומיים לאחר האירוע, וליד קדאים ונאשמים נוספים יידו אבנים פעם נוספת לעבר מכוניות שבהן נסעו יהודים. בבקשה להארכת מעצרם את תום ההליכים נאמר כי "לנאשמים מיוחסות עבירות חמורות שהמניע להן הוא לאומני-אידיאולוגי ונעשה במטרה לעורר פחד ובהלה בציבור. הנאשמים חברו יחד ליידוי אבנים על כלי רכב, לאחר שווידאו כי בכלי הרכב נוסעים יהודים, והביאו למותו של יהושע כתוצאה מפגיעה קשה של אבן בראשו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים קבעו: אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה – תחודש חובת המסכות

המנהל הרפואי של "פייזר" בישראל: "ייתכן ונצטרך חיסון שלישי"

התקיפה באיראן: הפגיעה – במפעל שמייצר חלקים לצנטריפוגות

לוד, רצח, יגאל יהושוע
רוצחיו של יגאל יהושוע

כזכור, על פי ממצאי החקירה, ב-11 במאי ליל האירוע, החשודים החליטו להשליך אבנים על רכבים של יהודים שעברו באופן אקראי באזור, וזאת מתוך מניע גזעני ולאומני. עוד עולה מהחקירה כי החשודים פרסו חסימות בכביש באזור גן אירועים ברחוב המסגר, שבעקבותיו נאלצו הרכבים שהגיעו לסביבה להאט. בהמשך לכך, החשודים התמקמו בנקודות שונות בזירה, ולאחר שזיהו רכב שבו נוהג יהודי, הם רגמו אותו באבנים בעוצמה ומטווח קצר מאוד.

כתוצאה מזריקת האבנים על רכבו, יהושע נפגע ועצר עם רכבו בסמוך לגן האירועים. לאחר מכן, המשיך בנסיעתו לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר, הצליח להגיע עד לחנייה, ואז התנגש ברכב חונה אחר במהלך ניסיונו לחנות. מאוחר יותר, שכן שהבחין ברכבו של יהושע, ניגש אליו ומצא אותו פצוע. בעקבות כך, יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, ולאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

יגאל יהושע, קורבן יהודי בלוד
יגאל יהושע | צילום: באדיבות המשפחה