חשד לרצח: שוטר נדרס למוות בצומת רעננה

תושב רמאללה כבן 17 שגנב רכב ניסה להימלט ממחסום, דרס שוטר בן 29 ונמלט מהמקום. החשוד נעצר בתום סריקות רגליות צפוניות לזירה. המפכ"ל מבהיר: שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חייו

זמן צפייה: 01:03

חשד לרצח: שוטר בן 29 נדרס למוות לפנות בוקר (ראשון) בצומת רעננה, במהלך ניסיון הימלטות של פלסטיני כבן 17 ממחסום משטרתי ברכב אותו על פי החשד גנב קודם לכן באזור גוש דן. החשוד, תושב רמאללה, נמלט מהמקום ונעצר בתום סריקות רגליות של שוטרים מתחנת כפר סבא בסיוע מסוק משטרתי צפוניות לזירה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207170640' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='זירת דריסת השוטר בצומת רעננה' poster='' kid='1_fzpyg5vm' duration='']

מפקד המחוז, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב בזירה וקבע כי החקירה תנוהל ביחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון, בשיתוף פעולה עם יחידת הבוחנים של מחוז מרכז. בעקבות הטיפול בזירת התאונה נחסם כביש 4 בין צומת רעננה דרום לצומת רעננה צפון בשני הכיוונים, ולאחר זמן מה נפתח מחדש לתנועה. הודעה נמסרה למשפחתו של השוטר.

המפכ"ל קובי שבתאי הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע, בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי, וביקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי.

זירת דריסת השוטר בצומת רעננה
זירת דריסת השוטר בצומת רעננה | צילום: דוברות המשטרה

פרמדיק מד"א אביב סולומון סיפר על האירוע: "השוטר שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".