תקיפות, סטירות והשלכה באוויר: גננה ובתה מואשמות במאות מקרי התעללות בפעוטות

אורלי דווידוביץ' ובתה דניאל מואשמות בהתעללות תדירה בפעוטון "הלולי של אורלי" בפתח תקווה. כתב האישום מתאר מאות מקרי התעללות – מדחיפות, משיכות, סטירות ומכות. באופן תקדימי, הפרקליטות דורשת לחלט את הדירה שבה פעל הגן

זמן צפייה: 04:16

כתב אישום חמור: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד בעלת גן הפעוטות "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דווידוביץ' ונגד בתה דניאל ליבוביץ', ששימה סייעת בגן בגין מאות עבירות של התעללות בפעוטות ותקיפה.

האם ובתה הפעילו את הפעוטון לבני שנה עד שלוש ולפי כתב האישום, התעללו ותקפו באופן תדיר פעוטות בגן. באופן תקדימי, הפרקליטות הגישה בקשה לחלט את הדירה בבעלות דווידוביץ' ששימשה את הפעלת הגן.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2202281012' autoplay='0' credit='' desc='אמא של אחד הפעוטות בגן היום בבית המשפט' poster='' kid='1_770g2pt1' duration='67']

הגננת ובעלת הגן מואשמת שאחזה בחולצתם של פעוטות, השליכה אותם באוויר, היכתה, דחפה ומשכה אותם. לפי כתב האישום, היא נהגה להעניש פעוטות ע"י הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה. גם הבכי של הפעוטות לא הפריע לדווידוביץ', שהתעלמה מכך.

היא גם מואשמת שלא עשתה דבר למנוע את ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת וצפתה במתרחש. באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, דוידוביץ' אחזה בטרמפולינה שבה שכבה פעוטה, הפכה אותה, הטיחה את הפעוטה בחוזה ברצפה ואז הניחה אותה על הרצפה.

בתה של הגננת דניאל, שכאמור עבדה כסייעת בגן, מואשמת בין היתר שמשכה את ידי הפעוטות, הניפה אותם באוויר, וגם היכתה, דחפה ומשכה אותם. היא נהגה גם להותיר את הפעוטות במשך זמן רב ללא השגחה וקשורות בטרמפולינה ובלול במשך שעות ארוכות.

אחד המקרים המתואר בכתב האישום מגולל כיצד הסייעת אחזה בעורף חולצתו של פעוט שישן בלול, הרימה אותו והניחה אותו על הרצפה. כשהפעוט החל לבכות, היא אחזה בו בחוזקה, הניפה אותו באוויר ורגליו נחבטו ברצפה. במקרה אחר מתואר כיצד ליבוביץ' סטרה לפעוט ששיחק עם אחד הכיסאות בגן ומהמכה נחבט ראשו בלול והוא נפל ופרץ בבכי, אך הסייעת התעלמה.

הפרקליטות גם מאשימה כי דוידוביץ' רכשה נכס תוך שהיא נמנעת מלהצהיר בפני הרשות המקומית כי היא מפעילה גן בדירה ומבלי לקבל אישורים מתאימים לכך.