ועדת השחרורים קבעה: קסטיאל ישוחרר - אך לא יוכל לגור בת"א

ועדת השחרורים דנה היום שוב בשחרורו המוקדם של עבריין המין, לאחר שבית המשפט דחה את ההחלטה הקודמת, והחליטה בעד שחרורו בכפוף לכך שהרשות לשיקום האסיר תכין לו מקום מגורים חדש. עופרי יהב, אחת מהמתלוננות נגד קסטיאל: "צדק בשבילי הוא שאני יכולה להיות עם פנים גלויות"

זמן צפייה: 02:21

ועדת השחרורים דנה בצהריים (שני) בבקשה להעניק שחרור מוקדם לעבריין המין אלון קסטיאל, והחליטה שהרשות לשיקום האסיר צריכה להכין לו מקום מגורים חדש, מחוץ לתל אביב, ואז עניינו יובא שוב בפני הוועדה. באופן עקרוני שני חברי ועדה בעד השחרור, וחברת ועדה אחת מתנגדת.

שרי גולן ועופרי יהב, שתיים מהמתלוננות על אלון קסטיאל, נכנסו לכלא צלמון כדי למסור את עדותן בפני ועדת השחרורים. "צדק בשבילי זה שאני יכולה להיות עם פנים גלויות, ושהוא זה שיתבייש", אמרה יהב, "זה אפילו לא ברמה של תסכול, אני מגדירה את זה כאונס שני - אחרי שבאתם ושמעתם את מי אתם עומדים לשחרר, הגעתם למסקנה שהוא יהיה בסדר במקומות אחרים מחוץ לתל אביב. הציבור צריך להמשיך לפחד, ולהגיד לעצמו שזאת ועדת השחרורים - אין לו מקום בכלא, אז היא מעדיפה לשחרר אנס סדרתי לחופשי".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206271803' autoplay='0' credit='' desc='עופרי יהב, אחת המתלוננות נגד קסטיאל ' poster='' kid='1_x4nhatom' duration='']

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה להחלטה: "זו פשוט שערורייה, וועדת השחרורים חושבת כנראה שעברייני מין פועלים רק בתל אביב. מה ימנע מעבריין מין סדרתי שכזה לפגוע בבנות מחוץ לתל אביב והאם ההיגיון המנחה כרגע הוא שנפשן וגופן של בנות מחוץ לתל אביב שווים פחות? העונש שהושת על קסטיאל היה מקל מלכתחילה. התנהלות ועדת השחרורים לאורך כל הדרך הייתה מקוממת. תחילה כלל לא אפשרו לקורבנות להעיד בפני הוועדה, וכעת מחליטים לשחרר אותו תחת התנאי הבלתי סביר הזה".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אמרה: "ההחלטה שנתנה היום ועדת השחרורים מקוממת ומעידה על אטימות מוחלטת. לדברים שאמרו היום שרי גולן עופרי יהב, בפני חברי הועדה צריך היה להינתן משקל מכריע. ברור שמי שהחזיקו בדעת הרוב לא מבינים את ההשלכות הקשות של הכרעתם. העובדה שהמילים הנוקבות והקשות של שרי ועופרי, לא השפיעו, מעידה על קהות חושים של חברי הועדה. שרי גולן ועופרי יהב הן נשים אמיצות, שניהלו מאבק ארוך ומתיש בליווי של לילך בן עמי ממרכז הסיוע בתל אביב כדי שקסטיאל ייכנס לכלא. כואב הלב שהן צריכות להמשיך ולשלם את המחיר על הפגיעה שעברו".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206271812' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין עו"ד רותם טובול שמייצגת את קסטיאל לבין המתלוננות ' poster='' kid='1_xvrqbfjs' duration='']

כזכור, בתחילת החודש הפך בית המשפט המחוזי בנצרת את ההחלטה על שחרורו המוקדם של קסטיאל והורה להשיב את הדיון לוועדת השחרורים. ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות ערערה על השחרור המוקדם.

עד כה ריצה קסטיאל שלוש שנים ותשעה חודשים לאחר שהורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית בארבע נשים. החלטת בית הדין הועברה בשידור חי. השופטים קבעו כי "נפל פגם בהחלטת ועדת השחרורים שלא שלא לדחות את הדיון כדי לשמוע את הנפגעות.נפגע עבירת מין זכאי שישמעו אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206271812' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד רותם טובול שמייצגת את קסטיאל ' poster='' kid='1_xvrqbfjs' duration='']

בחודש שעבר אישרה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר את בקשתו לשחרורו מוקדם של אלון קסטיאל.  בשנת 2018 נגזרו על קסטיאל ארבע שנות מאסר ועוד תשעה חודשים במסגרת הסדר טיעון. הוא הואשם גם באונס, אך לא הורשע. בדיון הקודם בוועדת השחרורים טען קסטיאל כי הוא עבר את הטיפול הנדרש ואף קיבל אחריות על מעשיו. עם זאת, בחודש אוגוסט האחרון נדחתה בקשתו של קסטיאל לשחרור מוקדם.