חשד שהאב תכנן לרצוח גם את בנו: "דרש שאבוא הביתה, ראיתי טיפות דם במסדרון"

שעות אחרי שאלכסנדר סבנוק (43) רצח על-פי החשד את בתו ליאנה (22) ולאחר מכן שם קץ לחייו - לידי חדשות 13 הגיעו פרטים מחקירתו במשטרה של האח בן ה-17 שמצא את השניים. בעקבות דבריו, עלה החשד שאביו תכנן לרצוח גם אותו: "הוא התקשר אליי ונשמע נסער מאוד. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה"

זמן צפייה: 03:39

שעות אחרי שליאנה סבנוק, בת 22 מבית שמש, נרצחה על-פי החשד בידי אביה, אלכסנדר סבנוק (43), בדקירות סכין בביתה ברחוב אורטל שבעיר - לחדשות 13 הגיעו פרטים מחקירתו במשטרה של אחיה בן ה-17 שנכנס לבית וגילה את מראות הזוועה.

"כשעה לפני שהגעתי הביתה", סיפר הבן לחוקרים בדמעות, "אבא התקשר אליי ודרש שאבוא. הוא היה נשמע נסער מאוד. הגעתי הביתה והבנתי שמשהו לא בסדר". כעת במשטרה נחקר החשד שהאב תכנן לרצוח גם את בנו. עוד הוסיף בן ה-17: "ראיתי טיפות דם במסדרון. פתחתי את הדלת וראיתי שליאנה מתה. זה היה מפחיד". לאב עבר פסיכיאטרי. בנוסף, ניסה בעבר לשים קץ לחייו והיה מורחק מהבית.

ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש
ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש | צילום: מתוך אינסטגרם

האירוע התרחש הבוקר (שבת) סמוך ל-11:00. שעות קודם לכן, ב-03:00, הגיעה ליאנה לביתה. היא ציפתה לביקורו של אביה - חרף צו ההרחקה נגדו - כשאמה, שמנהלת עם האב הליך גירושין, נמצאת בצפון. עם זאת, כפי הנראה, האם ידעה על הביקור הצפוי, אך לא שיערה בנפשה את שיתרחש. היא ניסתה להתקשר אל השניים ומשלא ענו - ביקשה מבנה ללכת לדירה.

האב והאחות היו מוטלים דקורים ללא רוח חיים - כל אחד מהם בחדר אחר בבית. למקום הוזעקו כוחות מד"א ומשטרה. הפרמדיקים קבעו את מותם של השניים מיידית, ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי פתחו בחקירת הזירה והחלו לאסוף ראיות.

ליאנה סבנוק, אלכנסדר סבנוק,
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי עדויות השכנים, האב הגיע לבית כשהוא "נראה מוזנח ומזוקן והתהלך עם קביים, אחרי שנים שלא נראה בשכונה". במשטרה בודקים חשד שהוא היה בעל רקע נפשי. בשלב מסוים בשעות הבוקר, כך מתברר, הוא דקר את בתו מסיבה לא ידועה, עם סכין מטבח. השניים נמצאו, כאמור, בשני חדרים שונים בבית. במקום מתגוררת האם יחד עם שני ילדיה המשותפים עם האב.

כאמור, ההורים היו בהליכי גירושין ונגד האב הוצא צו הרחקה. האם הייתה הבוקר בנופש בצפון, וידעה שהאב מגיע לבקר את בתו. כשלא ענו לטלפונים היא הזעיקה את בנה בן ה-17, שלא היה בבית, והוא זה שמצא את אחותו ואביו ללא רוח חיים. הבן עוכב לתחקור במשטרה וגרסתו נבדקת.

ליאנה סבנוק, אלכנסדר סבנוק
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב. רפ"ק קובי תומר, קצין אג"ם של תחנת בית שמש, מסר: "ב-11:00 התקבלה קריאה על דירה בעיר בית שמש ובה חשד לרצח. צוותים שהגיעו למקום מצאו שני אנשים דקורים וביצעו את כל הפעולות. מז"פ מבצע את הבדיקות והחקירה נמצאת בראשיתה. מפקד מחוז ירושלים ביצע הערכת מצב והחשד שמדובר ברצח. אנחנו נמצאים בראשית החקירה".

פרמדיק מד"א אושרי אדרי סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו את הגבר והאישה מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות ומדממות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, אמרה הערב: "אני יוצאת עכשיו מביתה של ליאנה סבנוק ז"ל, תלמידתי לשעבר בברנקו וייס, בוגרת מסלול חיל האוויר. ילדה חכמה, חרוצה, מלאה באהבה. אזכור את החיוך שלה תמיד. צוותי הרווחה בעירייה פועלים מול המשפחה מהיוודע האירוע וימשיכו לעמוד לצידם ככל שיצטרכו. תושבי בית שמש כולה מחבקים את המשפחה, את האימא והסבתא, ונמשיך כולנו לפעול לעמוד לצידם. יהי זכרה ברוך".