העבריין הבכיר במגזר הערבי נידון ל-18 שנות מאסר

עודה קוטייר, שהורשע בעסקת טיעון בעבירות ניסיון רצח, סיוע לרצח, סחיטה באיומים ועבירות נשק, נשלח ל-18 שנות מאסר. קוטייר לא הורשע לבסוף בניהול ארגון פשע

Gusv Euyhrh

העבריין שנחשב לבכיר ביותר במגזר הערבי, עודה קוטייר, נשלח היום (חמישי) ל-18 שנות מאסר בכלא, כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב. קוטייר לא הורשע בסופו של דבר בניהול ארגון פשע - למרות שבמשטרה מייחסים לו ומתייחסים עליו תמיד כראש ארגון פשע.

במסגרת התיק הזה שנוהל בימ"ר תל אביב גייסה המשטרה עד מדינה שהפליל כ-20 עבריינים נוספים המקושרים אליו. קוטייר שנחשב לעבריין בעל שם ומעמד בעולם התחתון הן במגזר הערבי והן ביהודי הורשע בעבירה של ניסיון רצח, סיוע לרצח סחיטה באיומים ועבירות נשק.

בעבר נחשדו אנשיו של קוטייר כמי שעמדו מאחורי אירועי ירי שכוונו לעבר קציני שב"ס כמחאה על תנאי כליאתו. במשטרה ביקשו להרשיעו גם בניהול ארגון פשע לאחר שלדבריהם הוכיחו את מבנה הארגון ואת צורת העבודה, אבל בסופו של דבר אחרי עיכובים רבים נחתמה עסקת טיעון בין הצדדים.

עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג
עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג

עו''ד שני מורן
עו''ד שני מורן

עורכי הדין שני מורן, דורון נוי, יהלי שפרלינג, שחר חצרוני ושילה ענבר מסרו: "גזר הדין שניתן היום ולפיו בית המשפט גזר על הנאשם עונש בתחתית מתחם הענישה המוסכם בין הצדדים, מהווה את התוצאה הנכונה והראויה בתיק זה. חשוב לזכור שמדובר בתיק שבו עד המדינה, אשר על בסיס עדותו הוגש כתב האישום, הוא היחידי שהודה שרצח אדם במו ידיו. חרף זאת, בחרה המדינה לחתום עימו הסכם עד מדינה במסגרתו הושתו עליו 5 שנות מאסר בלבד, כך שבאיזון הכולל עונשו של כוטייר -אשר לא הורשע בעבירת רצח, משקף את מכלול השיקולים הנדרשים להילקח בחשבון בתיק מסוג זה".