"מעדיף להסתגר בבית": האזרח שהותקף בטייזר לא מתאושש

בחודש שעבר קיבל בג"ץ את העתירה שהגיש הדי ג'יי אריק שקלובסקי, שהותקף ע"י שוטרים באקדחי טייזר ללא הצדקה, וקבע כי היו מחדלים של מח"ש. "הצדק יצא לאור", אומר שקלובסקי לחדשות 13, אך מתקשה לשוב לעצמו: "לא חזרתי לעצמי"

זמן צפייה: 04:35

שנתיים לאחר התקיפה – והאזרח שהותקף לא מצליח להתגבר: בחודש שעבר מתח בג"ץ ביקורת חריפה נגד המשטרה באירוע שבו ארבעה שוטרים עצרו באלימות את אריק שקלובסקי במסיבת בריכה ביישוב גן נר כשחלקם משתמשים באקדחי טייזר על אף ששקלובסקי, שהיה די ג'יי באירוע, לא התנגד.

השוטים קיבלו את העתירה שהגיש שקלובסקי באמצעות עורכי דינו יניב פרץ, איתן כבריאן, לירון בטיטו ועידן מור וקבעו שהיו מחדלים בבדיקת הפרשה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2207101404' autoplay='0' credit='' desc='זווית נוספת לתקיפה של שקלובסקי' poster='' kid='1_zud3540s' duration='']

הסיפור החל כששקלובסקי, דיג׳יי במקצועו, הגיע לפני כשנתיים למסיבת בריכה ביישוב גן נר כדי לתקלט כחלק מעבודתו. אבל מה שהתחיל כאירוע משמח נגמר כך: מעצר אלים של ארבעה שוטרים כלפיו, שחלקם מחשמלים אותו עם אקדחי הטייזר שברשותם, בחדר השירותים הצדדי. למזלו של שקלובסקי, האירוע תועד והאישומים נגדו נמחקו מלבד האישומים על עבירות סמים.

"לשופטים היו מילים קשות להגיד על התנהלות המשטרה והפרקליטות, ואני חושב שהצדק יצא לאור", אמר שקלובסקי לחדשות 13. "הפכתי להיות באותם הרגעים חפץ עבורם. כשאני שוכב עם הפנים לקרקע עם אזיקים מאחורי הגב, להמשיך לירות עלי טייזר ולבעוט לי בצלעות - הם פירקו אותי מכות במילים פשוטות".

השוטרים טענו ששקלובסקי התנגד למעצר, שהוא תקף אותם ונשך אותם וכי נמצאו עליו סמים קשים שלא לצריכה עצמית. לאחר המקרה, שקלובסקי פנה למחלקה לחקירות שוטרים בין היתר בגין האמירות של אחד השוטרים כלפיו: "אני אעשה לך שואה בכל הציוד".

עורכי הדין שייצגו את שקלובסקי
עורכי הדין שייצגו את שקלובסקי | צילום: נוה בן שמואל

עו''ד איתן כבריאן
עו''ד איתן כבריאן

מצלמות הגוף של השוטרים הפסיקו לתעד ברגע המעצר, אך כאמור אחד הנוכחים תיעד חלק מהמעצר דרך חלון השירותים שבמקום. "גם אם היה מה שהיה לי בכיס, זה לא נותן להם אישור לפגוע בי ככה", משחזר שקלובסקי. "יש כל כך הרבה סרטונים וכל כך הרבה אנשים ראו את זה. זה נראה דרך הסרטונים שהם פשוט משחקים איתי כדורגל. אני עדיין לא חזרתי לעצמי, אני עדיין מעדיף להסתגר בבית. הייתי דיג'יי שמנגן ואני לא עושה את זה יותר. חשוב לי שהאנשים האלה, השוטרים האלה, שהרסו לי את החיים, יקבלו את העונש שמגיע להם. בסופו של דבר הם צריכים לשמור עלינו האזרחים, ולא לפגוע בנו".