נדחתה בקשת היועמ"שית: ראש העיר חדרה ישוב לכהן בתפקיד

הועדה להשעיית ראשי רשויות במשרד הפנים דחתה את בקשת בהרב-מיארה להאריך את השעייתו של צביקה גנדלמן המואשם במרמה והפרת אמונים. הוא ישוב לכהן בתפקיד בשבוע הבא

זמן צפייה: 00:23

הוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום במשרד הפנים דחתה היום (שני) את בקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בנוגע להארכת השעייתו של ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן והוחלט כי הוא ישוב לכהן בתפקיד החל מהשבוע הבא.

נגד גנדלמן הוגש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים. פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, מייחסת לגנדלמן גם עבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים.

העבירות בוצעו לכאורה בתקופה שלאחר בחירתו של גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018. לפי כתב האישום, גנדלמן היה בניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לבין רצונו להיטיב עם שמואל (סמי) לוי, קבלן ויזם נדל"ן בעל אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיר חדרה.

לוי מילא בעבר מגוון תפקידים במנגנון העירוני, לרבות ממלא מקום ראש העיר, וקידם את מועמדותו של גנדלמן במערכת הבחירות של 2013, תוך שהוא מנצל את כוחו הפוליטי ויכולת ההשפעה שלו על הבוחרים בעיר. עם בחירתו, ולאורך השנים שלאחר מכן, חש גנדלמן מחויבות אישית עמוקה כלפי לוי וחשש שזה יפעל למניעת בחירתו בעתיד, כך לפי כתב האישום.

גנדלמן לא דיווח על ניגוד העניינים ליועצת המשפטית של העירייה או לכל גורם אחר, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין, ולא פסל את עצמו מלדון בענייניו של לוי במסגרת תפקידו הציבורי. הוא נתן ללוי גישה ישירה ללשכתו, באופן תדיר, וטיפל בבקשותיו להעסקה וקידום עובדים בעירייה.

ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן
צילום: מארק ניימן, לע’’מ

עורכי הדין עמית חדד, ליאור אפשטיין, נעה מילשטיין, מאור זמיר וסוזנה יעקבי, המייצגים את גנדלמן, מסרו בתגובה להחלטת הוועדה להשיבו לתפקיד: "אנו מברכים על החלטת הועדה לדחות את הבקשה להמשיך ולהשעות את גנדלמן מתפקידו כראש עיריית חדרה. החלטה זו מדברת בעד עצמה, וקובעת כי האינטרס הציבורי כיום הוא בהחזרת גנדלמן לתפקידו. כתב האישום שהוגש נגד גנדלמן רצוף כשלים ובעיות. הוא מנסה להפליל קשר בין ראש העיר לבוחריו באופן תקדימי ופסול. מרשנו טוען לחפותו וימשיך להילחם עליה בבית המשפט".