בג"ץ קיבל את העתירה: גופת בן ה-4 שנחנק למוות לא תנותח

גם הבוקר מחו מאות חרדים מהפלג הירושלמי נגד הכוונה לבצע נתיחה בגופת הילד שנחנק למוות לפי החשד על ידי דודו בשבת האחרונה. לאחר שבג"ץ ביטל את ההחלטה לבצע נתיחה, ההפגנות הסתיימו

זמן צפייה: 02:49

גם הבוקר (שני) התקיימו הפגנות של הפלג הירושלמי במחאה על הכוונה לבצע נתיחה בבן ה-4 שנחנק למוות בירושלים לפי החשד על ידי דודו. ההפגנות מסתיימות לאחר שבג"ץ קיבל את עתירה המשפחה וביטל את ההחלטה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופת הילד. ההפגנות התקיימו בירושלים, במודיעין עילית ובבני ברק. כביש 446 בצומת מודיעין עילית נחסם לתנועה לשני הכיוונים במסגרת המחאות.

הילד הקטן נפגע בשבת באורח אנוש לאחר שעל פי החשד קרוב משפחה בשנות ה-20 לחייו, שסובל ממחלה נפשית, חנק אותו בביתם בשכונת רמות בירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו את הילד מחוסר הכרה, ופינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב קריטי, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

מחאה בבית שמש
ההפגנה בבית שמש, אמש | צילום: באדיבות ''מחאות החרדים''

מעצרו של החשוד הוארך אתמול בעשרה ימים. לבקשת סנגורו של החשוד, הוציא בית המשפט צו איסור פרסום על פרטיו עד לאחר קבלת תוצאות אבחון פסיכיאטרי. כבר אתמול יצאו מאות חרדים להפגין בירושלים ובבית שמש נגד הנתיחה: הם שרפו פחים, עמודים ועליהם מצלמות וחפצים נוספים. כמו כן, כביש מרכזי - רחוב נהר הירדן - בבית שמש, נחסם לתנועה ואוטובוסים נתקעו באזור.

זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את קרוב משפחתו של הילד בחשד למעורבותו במעשה. מחקירה ראשונית עלה חשד כי במהלך הבוקר שהו מספר בני המשפחה בדירה ובשלב מסויים הבחינו כי הילד לא עונה לקריאתם. אבי המשפחה הוזעק מבית הכנסת בעקבות כך ולאחר זמן מה כשהבחינו כי דלת חדרו של החשוד נעולה, פרצו את דלת החדר ומצאו את הילד מוטל על הרצפה.

חובש בכיר במד"א זיאד דוויאת, ופרמדיקית מד"א סיגלית מזרחי, סיפרו: "כשהגענו לבית ראינו את הילד מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. במהלך הפינוי לבי"ח המשכנו את פעולות ההחייאה עד שליבו שב לפעום".