לקראת פתיחת משפטו: מאות הפגינו בעד ונגד נתניהו מול בית המשפט

בעקבות תחילת ההליך המשפטי של רה"מ, תומכיו הניפו גם מול ביתו שבירושלים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "נתניהו לא תצעד לבד". מנגד, מתנגדיו כתבו "הנאשם מתבקש לקום וללכת"

זמן צפייה: 04:01

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: מאות מפגינים בעד ונגד ראש הממשלה הגיעו היום (ראשון) להפגין מול מעונו בירושלים ומחוץ לבית המשפט המחוזי בעיר, לקראת פתיחת ההליך המשפטי נגדו. תומכיו הניפו שלטים שעליהם נכתב "נתניהו לא תצעד לבד" וכינו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן "אבות השחיתות". בעוד מתנגדי ראש הממשלה כתבו "הנאשם מתבקש לקום וללכת".

ראש הממשלה מכהן יתיישב היום על ספסל הנאשמים, לראשונה בתולדות מדינת ישראל. בשעה 15:00 יתכנסו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ויקריאו את כתב האישום שכותרתו היא "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 שופטים, 3 תיקים, ראש ממשלה אחד: משפט נתניהו יוצא היום לדרך

במערכת אכיפת החוק חוששים מלחץ פסול על עדי תביעה במשפט רה"מ

שעות לפתיחת משפט נתניהו: הממשלה התכנסה לישיבה ראשונה

מפגינים מול בית ראש הממשלה
מפגינים מול בית ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן שכבר הרשיעה בעבר אישי ציבור כמו אהוד אולמרט ואיציק מרדכי, יחד עם השופטים משה ברעם ועודד שחם. במערכת המשפט מעריכים שהטענות המקדמיות במשפט יימשכו בין חצי לשנה לשנה, כלומר יעברו חודשים ארוכים עד שיישמע נאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי ועד שיחלו העדויות של העדים.

נתניהו ילווה לבית המשפט בחלק מהשרים וחברי כנסת מהליכוד, בהם גם השרה מירי רגב שנקבע כי תהיה חברה בוועדה לבחירת שופטים. כמו כן, פעילים בכירים בליכוד מתכננים מפגן תמיכה מחוץ לבית המשפט בהשתתפות פוליטיקאים. יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את העניין, וכתב כי "הצטרפות השרים לנתניהו לביהמ"ש, כולל האחראים לאכיפת החוק - חרפה לאומית, זה נסיון ההפיכה האמיתי".

מפגינים מול בית ראש הממשלה
מפגינים מול בית ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

נתניהו מואשם בשלוש פרשות: תיק 1000, הוא תיק המתנות, שבמסגרתו מואשם ראש הממשלה כי קיבל במשך שנים סיגרים ושמפניות במאות אלפי שקלים מאיש העסקים ארנון מילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר. נתניהו מואשם במרמה והפרת אמונים, ותיק זה נחשב למאתגר ביותר ולקשה ביותר לראש הממשלה מבחינה משפטית.

בתיק 2000, תיק השיחות בין מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, ונתניהו מואשם ראש הממשלה כי פעל לקדם את חוק "ישראל היום" לצמצום כוחו של החינמון בתמורה לשיפור הסיקור עבורו ב"ידיעות אחרונות". בפרשה זו מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.

מפגינים מול בית ראש הממשלה
מפגינים מול בית ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

תיק 4000 הוא החמור ביותר והקשה ביותר להוכחה מבחינה משפטית, תיק "בזק וואלה" שבמסגרתו מואשם ראש הממשלה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, בעלי "בזק" ואתר "וואלה", שאול ואיריס אלוביץ', דאגו לסיקור חיובי עבור נתניהו ורעייתו ובתמורה קיבלו הטבות רגולטריות של מיליארדי שקלים.

מפגינים מול בית ראש הממשלה
מפגינים מול בית ראש הממשלה | צילום: חדשות 13