עם לפידים וחומר דליק: נעצרו 11 חשודים בהצתות אוטובוסים בצפון

החשודים, תושבי טובא זנגריה וסחנין נעצרו כשהם בדרכם לאירוע הצתה נוסף, כשברכבם נמצא הציוד המפליל. בעוד שמעצרם של שלושת העצורים המרכזיים הוארך עד ליום שלישי הקרוב, שמונת העצורים הנוספים יובאו הערב בפני בית המשפט | צפו בתיעוד

זמן צפייה: 01:41

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי הצליחה ללכוד חוליה החשודה בביצוע הצתות אוטובוסים באזור הצפון בחודש האחרון. בתוך כך, שלושה חשודים, תושבי היישוב טובא זנגריה נעצרו כשהם בדרכם לאירוע הצתה נוסף, כאשר ברכבם נמצא ציוד מפליל שכלל: חומק דליק, לפידים, לוחיות זיהוי מזויפות ועוד. לפי החשד, השלושה פעלו בשליחות של ארגון פשע, המבצע סחיטה של דמי חסות מעסקים בצפון תחת מסווה של פעילות שמירה.

לאחר מעצרם של השלושה, נעצרו 8 חשודים נוספים, תושבי היישוב ומהעיר סחנין המעורבים בהצתות. בעוד שמעצרם של שלושת העצורים המרכזיים הוארך עד ליום שלישי הקרוב, שמונת העצורים הנוספים יובאו עוד היום בפני בית המשפט שיבקש להאריך את מעצרם.

המשטרה עצרה 11 חשודים בהצתות האוטובוסים באזור הצפון בחודש האחרון
המשטרה עצרה 11 חשודים בהצתות האוטובוסים באזור הצפון בחודש האחרון | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא אמר לאחר מעצרם: "אנו פועלים בכל העוצמה ובכל הכלים הקיימים ברשותנו כנגד תופעת גביית דמי החסות 'הפרוטקשין', מתפיסת המבצעים כבמקרה זה, ועד פעילות פשיעה כלכלית כנגד שולחיהם - ראשי ארגוני הפשיעה. במקביל למערכה שלמה שאנחנו מפעילים בכדי לתפוס את העבריינים 'על חם' העלינו את הצורך לבצע שינוי בחקיקה על מנת לאפשר לנו כלים נוספים לפעולה כנגד התופעה של סחיטת דמי חסות".

השריפה בקיבוץ איילת השחר
השריפה בקיבוץ איילת השחר | צילום: דוברות כבאות והצלה

בתחילת השבוע שעבר, טרקטורים ומבנה חקלאי עלו באש בקיבוץ איילת השחר הסמוך לצפת. ארבעה צוותי כיבוי שהגיעו לזירה זיהו מספר כלים חקלאיים עולים באש וכן שריפת קוצים המתפשטת בחסות הרוח. המשטרה חשדה כי המקום הוצת על רקע גביית דמי חסות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1106222034' autoplay='0' credit='' desc='חשד להצתה: 18 אוטובוסים עלו באש בתחנה המרכזית בצפת' poster='' kid='1_unjuwbht' duration='']

יצוין כי בתחילת חודש יוני, 18 אוטובוסים עלו באש בתחנה המרכזית בעיר צפת. לוחמי האש שהגיעו למקום זיהו 18 אוטובוסים שנשרפו כליל כתוצאה ממטען אש רב עוצמה. הצוותים כיבו את השריפה והגנו על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, שלא ייתלקחו גם הם. לא נרשמו נפגעים באירוע. שבועיים קודם לכן, שמונה אוטובוסים עלו באש באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה. צוותי כבאות והצלה שהגיעו למקום כיבו את השריפה.