אחרי שחפץ תבע אותו: אוחנה ביקש מהפרקליטות חומרים מתיק 4000

במסגרת התביעה השר לבט"פ ביקש לקבל לרשותו חומרים הקשורים לעד המדינה, שטרם נמסרו לעוה"ד של הנאשמים בתיק ולפני שמסרו את עדותם. הפרקליטות: "חשש שבכוונתו לפגוע בהליך הפלילי"

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (ליכוד) ביקש מבית המשפט להורות לפרקליטות שתמסור לידיו את כל חומרי החקירה במסגרת תיק 4000, כולל עדויות שקשורות לניר חפץ, חומרים ויזואליים, הסכם עד המדינה וכן חומרים שלא נמסרו עד כה אפילו לעורכי דינם של הנאשמים. זאת, בטענה שיוכל להגן על עצמו מפני התביעה שהגיש נגדו חפץ אשתקד באמצעות עורכי הדין אילן סופר ורון אביב, בגין הפרה של צו איסור פרסום שביצע מעל בימת הכנסת.

בתגובה לבקשתו של אוחנה, חפץ טען כי "אוחנה מנסה לדחות את הדיון במסגרת התביעה שהוגשה נגדו פעם אחר פעם". עוד טוען חפץ ש"בקשתו של אוחנה הינה בקשת סרק, שכל מטרתה היא לנסות לסכל, לשבש ולעכב את הדיון הענייני בתביעה ואף לנסות להלך אימים עליי ועל הפרקליטות". לדבריו של חפץ, אוחנה מנסה להעביר את המסר לפיו אם הפרקליטות ובית המשפט יאפשרו לעד המדינה חפץ להמשיך ולנהל את התביעה נגדו, אז הוא ידרוש בתגובה לנהל את תיקי ראש הממשלה במסגרת התביעה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>  

קבינט הקורונה צפוי להתכנס – ולדחות את שלב ההקלות השלישי

אחרי הביקורת: רשת איקאה דחתה את פתיחת החנויות ביממה

מגיל 21, ללא עישון בציבור: המלצות הוועדה ללגליזציה נחשפות

חבר הכנסת אמיר אוחנה בעת השבעתו
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: דוברות הכנסת

הפרקליטות הגישה את תגובתה לשר הפנים, במסגרתה היא דחתה את בקשתו בטענה כי אוחנה אינו צד להליך הפלילי ולכן אין שום עילה להעביר לו את חומרי החקירה. כמו כן, בפרקליטות אומרים כי עיתוי בקשתו של אוחנה מעלה חשש משמעותי כי בכוונתו לפגוע בהליך הפלילי, וזאת לאור העובדה ששלב דיוני ההוכחות בפרשת בזק-וואלה אמורים להתחיל להתנהל בינואר הקרוב, ואילו פרסום החומרים בטרם נחקרו העדים עשוי לפגוע בניהול ההליך. עוד טוענת הפרקליטות כי אוחנה הוא זה שבחר לפרסם את דבריו, ולכן אינו יכול לטעון שהוא צריך לקבל את חומרי החקירה כדי להתגונן מפני התביעה.

כזכור, בנובמבר אשתקד, עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הגיש תביעה נגד שר המשפטים דאז אמיר אוחנה והעיתונאי יעקב ברדוגו, זאת משום שהשניים חשפו, לכאורה, פרטים אסורים לפרסום תחת צו משפטי מחקירתו. זאת, במטרה להצביע על כשלים בחקירת יועצו לשעבר של נתניהו ועל הלחצים שהופעלו עליו, לטענתו, להפוך לעד מדינה. אוחנה מסר אז בתגובה כי לא ידע אודות צווי איסור הפרסום, אך כאמור, הוא התייחס אליהם ישירות בנאומו בכנסת.

מנאומו של אוחנה: "ואז מביאים אישה צעירה, שאין לה שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה, ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות, פולשניות, על טיב הקשר בינה ובין העד", אמר אוחנה. "לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון, ואומרים לו 'ניר, אנחנו יודעים הכול, אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה'".