מנהל חברת ניקיון: אולצתי לקחת חלק בהתנהלות מושחתת במעון רה"מ

יעקב קדוש, ששימש בעבר כמנהל של "מוריה", הגיש תביעה בסך 300 אלף שקלים נגד משרד רה"מ, וטען ששרה נתניהו התעמרה בעובדות. "שתתה 3-2 בקבוקי יין ביום ונתקפה בהתקפי אמוק כלפי העובדות"

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

מנהל חברת "מוריה" לשעבר, יעקב קדוש, שהייתה אחראית על הנקיון במעון בבלפור, הגיש היום (ראשון) כתב תביעה נגד משרד ראש הממשלה בסכום של 300 אלף שקלים בטענה כי אולץ לקחת חלק בהתנהלות מוסרית חמורה ובלתי הולמת במעון ראש הממשלה, ואף פוטר בעקבות שחשף זאת. בין היתר, קדוש טען כי אשת ראש הממשלה התעמרה קשות בעובדות המעון: "נהגה כלפיהן בגזענות, שתתה שניים-שלושה בקבוקי יין ביום ונתקפה בהתקפי אמוק כלפי העובדות".

מכתב התביעה עולה כי עובדות המעון קילבו יחס מתעמר מצדה של שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, זאת במספר הזדמנויות ובעצימות גבוהה, מה שהוביל לפגיעה נפשית בעובדות המעון. זאת ועוד, אב הבית, אפי אזולאי, ביקש מקדוש לזייף דוחות נוכחות של עובדי המעון אשר הועסקו בניגוד להוראות החוק, כלומר הם עבדו שעות רבות, במהלך חופשתם השבועית וללא הפסקה במהלך יום העבודה. כמו כן, העובדים נאלצו לבצע משימות בניגוד להסכם העבודה שלהם, כגון מלצרות והגשת אוכל, מזיגת יין, ביצוע שליחויות וניקוי הבית הפרטי ברחביה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במשרד הבריאות: הגבלות בליל הסדר – עניין כמעט ודאי

מרצ תרוץ עד הסוף; לחץ פנימי על זליכה לפרוש מהמרוץ לכנסת

פרופ' אש: הבחירות משפיעות על קבלת ההחלטות – אני לא מיתמם

בעקבות האירועים, קדוש סירב לקחת חלק בעוולות המוסריות לטענתו ואף הבהיר לממונים עליו ולאב הבית של המעון כי ההתנהלות הזו נעשית בניגוד לכללים ולחוק. בהמשך לכך, חברת מוריה נתבקשה על ידי דורית שטיינמץ, מנהלת אגף התקציבים, לפטר אותו לאלתר, וכאשר סירבה לעשות זאת, הוחלט לסיים את ההסכם עם החברה כנקמה על סירובה להזיז את קדוש מתפקידו, וזאת ללא ביצוע שימוע כפי שדורש זאת החוק.

על פי כתב התביעה, קדוש דורש סכום שלא יפחת מ-50 אלף שקלים בגין פיטורים שלא כדין, סכום של 150 אלף שקלים בגין שיקולי אגרה בעניין מתן זכות השימוע, ו-100 אלף שקלים נוספים על עוגמת הנפש וההתנהלות מצד הצד הנתבע.