השתמשה במערכת המשטרתית, זייפה צוואה - ולקחה ירושה

בית המשפט גזר שנתיים וחצי מאסר על שוטרת שבאמצעות הגישה למערכת המשטרתית בדקה פרטים אישיים של קשישה ערירית, זייפה את הצוואה שלה והורישה לעצמה את כל הרכוש שהיה לה

Whatsapp Image 2022 02 15 At 1
למצולמת אין קשר לנאמר | צילום: רויטרס, ארכיון

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שלישי) שנתיים וחצי מאסר על השוטרת מירה כרסנטי, לאחר שהורשעה בעבירות זיוף ומרמה של קשישה ערירית. על כרסנטי נגזרו גם מאסר על תנאי, קנס ופיצויים למתלוננים, לאחר שזייפה צוואה של אישה כדי לקבל את כספיה, תוך שימוש במערכת המשטרתית.

על פי האישום, כרסנטי עבדה במחלקת תביעות התעבורה במשטרה וניצלה את גישתה למחשב כדי לברר פרטים על אישה שנפטרה. היא בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואה וקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה.

לאחר מכן, השוטרת ואחיה הגיעו אל הרשם לענייני ירושה והציגו לו את הצוואה, לפיה הנפטרת הורישה את כל רכושה לשניים, כולל חשבונות הבנק, הדירה, קופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה. הם טענו כי הנמנוחה הייתה חברה של אימם וכי הם טיפלו בה במשך השנים.

במקרה אחר כרסנטי איתרה במערכת המחשב בעליה של רכב שטענה כי פגע ברכבה. אחיה של השוטרת סייע לה להתקבל לעבודה כמרצה במכללה לאחר שהשניים זייפו קורות חיים. הם הודו באישומים אך אחיה של כרסנטי ברח מהארץ לפני גזר הדין.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "יש בהחלטת בית המשפט, גם אם לאחר מות המנוחה, משום עשיית צדק עם המנוחה ועם עיזבונה, וכמובן תיקון עבור הציבור בכללותו בשים לב לערכים החברתיים המוגנים שנפגעו ובראשם האיסור על זיוף ומרמה והציווי 'לא תעשוק רעך ולא תגזול'.