גורמים במשטרה: המפכ"ל לא סומך על אגף המודיעין

בכירים במשטרת ישראל מסמנים את העומדים בראש אגף החקירות כמי שעומדים מאחורי הפגיעה בתדמית המשטרה, וייתכן שינקטו צעדים משמעתיים נגד האחראים לדיווח אחרי הבדיקה שהתבקשו לעשות בעקבות פרשת השימוש בתוכנת הריגול. גורמים בכירים לשעבר במשטרה: "התנהלות המפכ"ל שערורייתית"

זמן צפייה: 00:59

בכירים במשטרה מסמנים את העומדים בראש אגף החקירות והמודיעין כמי שעומדים מאחורי הפגיעה בתדמית המשטרה, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. הביקורת מתוך המשטרה מגיעה בעקבות הבדיקה שנערכה בנושא פרשת הריגול באמעות תוכנת "פגסוס" של NSO, כשתחילה הפרטים בה הוכחשו ולאחר מכן התברר שהיו כשלים בנושא.

גם המפכ"ל קובי שבתאי, שנמצא בימים אלה בדובאי, מתכוון לזמן את ראש אגף החקירות לשיחה, וגורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 כי יתכן שינקטו גם צעדים משמעתיים נגד ראש אגף החקירות ואחרים בכל מה שקשור לדיווח אחרי הבדיקה שהם התבקשו לעשות.

גם העובדה שהמפכ"ל החליט להוציא את הבדיקה מהמשטרה ומבקש להקים ועדה חיצונית, גורמת לבכירים במשטרה לומר שזה מראה על חוסר אמון של שבתאי בראש אגף החקירות שלו, מי שאמור להיות אמון על חקירות רגישות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0702222020' autoplay='0' credit='' desc='גורמים בכירים לשעבר במשטרה: "התנהגות המפכ"ל שערורייתית"' poster='' kid='1_xrx8gqtp' duration='70']

ההתנהלות של המפכ"ל מבטאת את זה שהוא לא בטוח שלא היה שום דבר, לא ביחס לאגף החקירות ולא ביחס לקודמיו. גורמים בכירים לשעבר במשטרה אומרים הערב: "התנהלות המפכ"ל שערורייתית. הוא יכול היה להוריד את העננה מסדר היום, לו היה פועל באופן מקצועי ונמרץ. כשייבדקו הפרטים יתברר שלחלק מהשמות כלל לא פרצו לטלפון, ולמי שכן - באמצעות צו, כחוק. בשוליים יתכן שהיו תקלות נקודתיות".