שוטר הטריד מינית מתלוננת - בית המשפט קבע שגרסתו לא אמינה

מתלוננת מוסלמית שהגיעה להגיש תלונה על גניבת תיק, הוטרדה על ידי השוטר שלקח את עדותה. הוא הסיט את כיסוי ראשה ונגע בה בניגוד לרצונה. השופט קבע: "גרסת המתלוננת היא האמינה"

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) התירו הבוקר (ראשון) לפרסום כי בית משפט השלום בירושלים הרשיע את השוטר כנג' מרעי מתחנת "שלם" במחוז ירושלים במעשה מגונה במתלוננת שהגיעה להגיש תלונה בתחנה. בנוסף, הנאשם הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, המתלוננת, אישה מוסלמית, הגיעה לפני כשנתיים לתחנה על מנת להגיש תלונה לאחר שתיקה נגנב. בחדר החקירות, בזמן שהוא גובה ממנה את עדותה על המקרה, הסיט מרעי את כיסוי ראשה, חיבק אותה מאחור ונגע בה באזורים אינטימיים מעל לבגדיה בניגוד לרצונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: אובך, זיהום אוויר וגשם מקומי – חשש לשיטפונות בנחלי הדרום

בתום 4 ימי חיפוש: אותרה גופתו של הצעיר הישראלי שנעדר במקסיקו

הכדורגלן ליאור אסולין רגע לפני שנכנס לכלא: "מכה אחר מכה"

לאחר שמרעי גילה כי היא רוצה להתלונן על מה שקרה למח"ש, הוא כתב במזכר פרטים כוזבים על מה שאירע, ציין שהמתלוננת סירבה לצאת מהחדר והוא נאלץ לצעור עליה. השופט מוחמד חאג' יחיא לא התרשם מגרסתו וקבע כי "המסקנה שבהכרעת הדין מבוססת על אמינות גרסת המתלוננת ועקביותה, על הקשיים הממשיים שבהגנה והתזות שהועלו בה".

עוד קבע בית המשפט כי גרסתה של התמלוננת אמינה, ויש לה חיזוקים רבים. לעומת גרסתו של מרעי, "החל מאובדן התיק האישי של המתלוננת ועד כתיבת המזכר למחרת היום. לא רק שגרסת המתלוננת עדיפה על גרסת הנאשם, אלא שהיא הגרסה הסבירה היחידה המתחייבת מחומר הראיות הקיים".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה התנהלות פסולה וחריגה זו, שעומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות וערכי המשטרה. במקביל להליך הפלילי, השוטר פוטר מהשירות, ואינו נמנה על שורות משטרת ישראל".