4 שנים וחצי מאסר נגזרו על שוטר לשעבר: "ביצע עבירות מין בחשודה וסחט באיומים"

על פי האישום, בעת ששוטר התנועה חקר אישה שחשודה בביצוע עבירת תנועה, הוא ביצע בה עבירות מין בניגוד לרצונה, ולאחר מכן במסגרת תשאול בעל פה השוטר שוחח עמה על נושאים מיניים. בנוסף, השוטר הורשע גם בצילום תמונות אינטימיות של מספר נשים ללא ידיעתן. "תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע"

שוטר תנועה עוצר רכב
שוטר תנועה עוצר רכב | צילום: ארכיון

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (שלישי) ארבע שנים וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 100,000 שקלים על שוטר תנועה לשעבר שהורשע בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, מעשה מגונה בלא הסכמה, הטרדה מינית, הוצאת מידע שלא כדין מהמרשם הפלילי, זיוף בידי עובד ציבור והפרת אמונים. התיק נגד השוטר נוהל על ידי מח"ש דרום וכתב האישום נגדו הוגש על ידי עו"ד עדי וולנרמן.

על פי הכרעת הדין, בשנת 2017, בעת שהשוטר חקר באזהרה אישה בחשד לביצוע עבירת תנועה, הוא ביצע בה עבירות מין בניגוד לרצונה. לפני החקירה, השוטר ערך למתלוננת תשאול בעל פה והחל לשוחח אתה על נושאים בעלי אופי מיני. בד בבד, השוטר הורשע גם בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות, כאשר צילם תמונות אינטימיות של מספר נשים ללא ידיעתן, בהן נשים שצולמו בעת שהיו בתחנת המשטרה.

בהמשך, השוטר ניצל את נגישותו למאגר הפלילי ובדק את פרטי ההתקשרות של המתלוננת ובני משפחתה. לאחר מכן השוטר יצר אתה קשר במטרה לקיים עמה קשר מיני. כמו כן, השוטר ביקש מהמתלוננת שתיפגש אתו - תוך שהוא סחט אותה על רקע המידע המפליל שהגיע אליו במסגרת התשאול.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם הפתיחה בחקירה ונוכח חומרת החשדות הוצא השוטר לחופשה כפויה. לאחר שימוע כדין הוחלט כבר בנובמבר 2018 על פיטוריו כמי שביצע עבירה שיש עמה קלון".

"עבירות מין, כשלעצמן, הן תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע. משנה חומרה היא, כאשר העבריין הפוגע, הוא לא אחר מאשר שוטר, גורם במערכת אכיפת החוק, הגוף אשר נועד לשמור על בטחון התושבים", נמסר מטעם בית המשפט. "מדובר בעבירות חמורות, מבזות ומשפילות כלפי כל אחת מהקרבנות שצולמה על ידי הנאשם. מדובר בעבירות, שכיום הן קלות מאוד לביצוע, בייחוד לאור הזמינות של האמצעים הטכנולוגיים, וריבוי העבירות – מדבר בעד עצמו. ההתרשמות הכוללת מהנאשם - היא כי המדובר בלא פחות מאשר צייד מניפולטור ומתוחכם ביותר, שלמרבה הצער – ניתנו בידו סמכויות מתוקף תפקידו, אותן ניצל, באופן אובססיבי ומתמשך לאיתור קורבנות להגשמת סטיותיו המיניות האפלות", נכתב בהמשך ההודעה.