אלימות בחברה הערבית: המפכ"ל הורה על צעדים חדשים שיינקטו

במסגרת הערכת מצב שערך עם קצינים בכירים במשטרה בעקבות האירועים בימים האחרונים, הורה שבתאי על הקמת מפקדת מג"ב חדשה במחוז מרכז ועל מספר צעדים נוספים במטרה להילחם בתופעה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות מספר אירועי רצח בימים האחרונים בחברה הערבית, מפכ"ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי קיים הבוקר (ראשון) הערכת מצב מיוחדת במטה מחוז מרכז ברמלה. במסגרת הערכת המצב קיבל שבתאי מידע מודיעיני אודות האלימות בחברה הערבית והורה על מספר צעדים חדשים שיינקטו במטרה להילחם בתופעה.

מטרת הכינוס, אליו הגיעו קצינים בכירים במשטרה, מפקדי תחנות ומחוזות, הייתה קבלת תמונת מצב עדכנית על הסכסוכים הידועים למשטרה, אירועי האלימות והפעולות המתוכננות. המפכ"ל קיבל מידע מודיעיני בנושא האלימות בחברה הערבית, ועודכן במצב החקירות המתנהלות. במשטרה מדגישים כי מרבית אירועי האלימות מתרחשים על רקע סכסוכי משפחות וחמולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוריקן איידה מתקרב אל החוף – תושבי לואיזיאנה מתפנים מהמדינה

סרטון ההטרדה המינית בטיקטוק: אסור לבתי משפט להיות סלחנים

2 סוכנות משטרה הביאו למעצרם של 33 חשודים בפדופיליה

המפכ"ל הורה, כאמור, על מספר צעדים שיינקטו על מנת להילחם בתופעה ההולכת ומתרחבת. בין היתר הורה על הקמת מפקדה של מג"ב במחוז מרכז, הקמת דסק סיכול משטרתי במחוז מרכז והדגיש כי מדובר בזמן חירום בו המשטרה תפעל עם כל הכלים שעומדים לרשות. בנוסף, במטרה לחזק את יחידות השטח הורה גם על תגבור שוטרים ולוחמי מג"ב אשר נמצאים בשלבי הכשרה.

כזכור, לפנות בוקר היום, תושב מרכז הארץ בן 47 נמצא מת בדירה בעכו. מחקירה ראשונית עולה כי ההרוג השתתף מספר שעות קודם לכן במסיבת טבע, שם ככל הנראה התקוטט עם משתתפים אחרים באירוע ונפצע, והיה ככל הנראה תחת השפעת סמים ואלכוהול. שוטרי תחנת עכו שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

בנוסף, הבוקר אותרה מכונית בוערת ובתוכה גופה עליה סימני ירי סמוך למושב חגור ולכביש 444 בשרון. המשטרה חוקרת את האירוע בחשד לרצח. ההרוג הוא נור אבו עג'אג', תושב רמלה, שהתגורר לאחרונה באזור המשולש.