מתנדב במשטרה נדרס למוות בנהריה - הרקע לאירוע פלילי

חוסאם סג'ייר, תושב ירכא, הוא המתנדב שנהרג במחסום בצפון. הוסר החשד לפיגוע לאומני. שוטר נוסף נפגע בינוני, הרכב הפוגע נמלט ונעצר בצומת שלומי. המפכ"ל הגיע לזירה ושוחח עם אביו של הפצוע

זמן צפייה: 06:03

מתנדב במשטרה נדרס הבוקר (שלישי) למוות ושוטר נוסף נפצע בינוני, לאחר שהשניים נפגעו על ידי רכב ברחוב העליה בנהריה, סמוך לחוף הים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי, והם פונו למרכז הרפואי לגליל בעיר. המשטרה הסירה את החשד כי הרקע לאירוע לאומני.

המתנדב, חוסאם סג'ייר, תושב ירכא בן 32, הוכנס לחדר ההלם כשהוא במצב אנוש, ולמרות מאמצי הרופאים נפטר בבית החולים. השוטר, בן 31, מוגדר במצב בינוני, והוכנס אף הוא לחדר ההלם ולצילומי הדמיה, כשהוא סובל בעיקר מפגיעות גפיים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה ולאחר מכן עשה את דרכו לבית החולים ושוחח עם אביו של ההרוג.

על פי פרטים שהגיעו לידי חדשות 13 מעדי ראייה, הנהג החשוד דרס את השוטרים, ולאחר מכן נסע בהילוך אחורי ודרס אותם שוב, ואז נמלט מהזירה. כמו כן, גם החשוד השני נמלט מהמקום יחד עם פועלי בניין נוספים. נכון לעכשיו, החשוד המרכזי לא משתף פעולה בחקירה, כשבמקביל נמשכים הסריקות אחר פועלים נוספים שהיו במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חיי ערבים חשובים": מחאת רשת בעקבות הנרצח ה-88 מתחילת השנה

דובר המשטר בסודאן: סיכלנו ניסיון הפיכה, העניינים בשליטה

מדגמי הבחירות בקנדה: ג'סטין טרודו נבחר לכהונה נוספת

חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה
חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה

השוטרים הגיעו לאתר הבנייה לאחר נקראו אליו, וכשביקשו לבדוק את אישורי העבודה והשהייה של הפועלים באתר הגיח רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית, דרס את השוטר והמתנדב ונמלט מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשודים במאמצים לאיתורם, והרכב נעצר בצומת שלומי. הנהג העצור הוא איש עסקים מוכר בעל עבר פלילי עשיר, תושב עראבה שעוסק בהסעת שוהים בלתי חוקיים.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2109211355' autoplay='0' credit='' desc='המפכ"ל משוחח עם אביו של הפצוע בבית החולים' poster='' kid='1_153rcal1' duration='16']

עד ראיה שהיה במקום אמר לחדשות 13: "אחד מתושבי השכונה שמע רעש, והיום חג, הזעיק משטרה, הגיעו כדי לבדוק ואז מנהל העבודה והשוטרים הלכו מכות, ולאחר כך מנהל העבודה והעובדים עלו לרכב, נסעו אחורה, דרסו פעם ראשונה את השוטרים ונסעו קדימה, דרסו שוב אחד מהם ונמלטו".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2109211110' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='אירוע הדריסה בנהריה' poster='' kid='1_2q3wb5vx' duration='23']

דניאל עבדלחק, חובש בכיר במד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בתוך אתר העבודה כשהם סובלים מחבלות בפלג גופם העליון. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול רפואי. אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה ומיד התחלתי לבצע בו פעולות החייאה, העברתי אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים במצב אנוש. הפצוע השני שהיה בהכרה מלאה טופל בשטח ופונה גם כן לבית החולים כשמצבו יציב".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2109211318' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='דניאל עבדלחק, חובש בכיר במד"א' poster='' kid='1_cf95cxiq' duration='24']

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הספיד את סג'ייר בחשבון הטוויטר שלו: "הלב נשבר למשמע הידיעה הקשה על מותו של סמ״ר חוסאם סג׳ייר ז״ל, מתנדב במשטרת ישראל מהכפר ירכא שנדרס הבוקר למוות שעה שעמד על משמרתו. אני משתתף בצערם של אישתו רנין, שני ילדיו ומשפחתו. לא ננוח עד שנתפוס את המפגעים כולם".

 

חברת הכנסת יעל רון בן משה (כחול לבן) כתבה בחשבון הטוויטר שלה בעקבות האירוע: "רצח בזרזיר, רצח בחתונה בטייבה, ועכשיו דריסת שוטרים בנהריה. אל תגידו שאין קשר בין המקרים. הכל קשור להיעדר משילות ומעמד המשטרה והשוטרים. מאחלת איחולי החלמה לפצועים".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2109211219' autoplay='0' credit='' desc='אירוע הדריסה בנהריה' poster='' kid='1_ibfc4w5r' duration='24']