בעקבות גל התקיפות נגד צוותי רפואה: המשטרה תקים 28 נקודות בבתיה"ח

אחרי שההסתדרות הרפואית השביתה ל-24 שעות את המרכזים הרפואיים, ועצרות נערכו ברחבי הארץ במחאה על האלימות בבתי החולים ובקופות החולים, שר הבט"פ בר-לב יציג בממשלה את התוכנית שעלותה 19 מיליון שקלים

עצרת המחאה בבית החולים שערי צדק בירושלים
עצרת המחאה בבית החולים שערי צדק בירושלים | צילום: דוברות שערי צדק

בעקבות גל האלימות בבתי החולים, לחדשות 13 נודע היום (שישי) כי המשטרה תקים 28 נקודות משטרה חדשות בבתי החולים. ביום ראשון יציג השר לביטחון הפנים עמר בר-לב את התוכנית בממשלה, ולפי התוכנית כל נקודה אמורה להיות מאויישת עם שוטר או שני שוטרים. עלות התוכנית היא 19 מיליון שקלים בשנה, כאשר הממשלה אמורה להציג מקור תקציבי לתוכנית.

עצרת המחאה בבית החולים שערי צדק בירושלים
עצרת המחאה בבית החולים שערי צדק בירושלים | צילום: דוברות שערי צדק

כזכור, בשבוע שעבר פתחה הסתדרות הרפואית בשביתה של 24 שעות, במחאה אירועי האלימות כלפי הצוותים הרפואיים, ובבתי החולים והמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ נערכו עצרות מחאה נרחבות. הבוקר עצרה המשטרה תושב באר שבע כבן 50, בחשד שאיים על איש צוות רפואי במחלקה הכירורגית בבית החולים סורוקה בעיר.

ד''ר שרון אלרעי-פרייס נושאת דברים
ד''ר שרון אלרעי-פרייס בעצרת המחאה בתל השומר | צילום: המרכז הרפואי שיבא

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, השתתפה בעצרת שנערכה במרכז הרפואי שיבא, נשאה דברים כשהמאבטח האישי שלה מאחוריה, ושיתפה בתחושותיה הקשות נוכח האיומים שהיא סופגת: "הקו האדום נחצה כל הזמן, וזה נראה נורמלי - ומה הפתרון? מאבטח. אז די, די לאלימות. לא ניכנע לאלימות, לא נפסיק לומר מה שנכון, לא נפסיק לעשות את העבודה שלנו. המדינה צריכה להתחיל להגן על הצוותים הרפואיים. זה התפקיד שלכם. תעשו אותו".

הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות
הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות | צילום: דוברות הדסה

אתמול השלימו חוקרי תחנת שלם במחוז ירושלים את חקירת שלושת החשודים בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בשבוע שעבר, והוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. מעצרם של החשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, הוארך עד ליום ראשון.