מסתמן: היועמ"ש יסכים למינוי מפכ"ל קבוע בתנאים מסויימים

השר לבט"פ ביקש ממנדלבליט לבחון אישור למינוי קבע לתפקיד ראשי המשטרה והשב"ס בתקופת ממשלת המעבר, לאור העובדה שהיא נמשכת זמן רב מהצפוי. ההערכה היא שהיועמ"ש נוטה להסכים לבקשה

זמן צפייה: 00:24

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבדוק את האפשרות למנות בזמן קרוב מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס קבועים בזמן ממשלת המעבר, ומסתמן כי האחרון נוטה להסכים לבקשה, בתנאים מסויימים. זאת, לאור העובדה שטרם קמה ממשלת קבע ותקופת המעבר נמשכת זמן רב מהצפוי.

השר ארדן אמר: "בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה לאור פיזור הכנסת והציפיה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה. אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע".

השר ארדן פנה ליועמש בבקשה לקבל חוות דעת למינוי מפכל בממשלת מעבר
השר ארדן פנה ליועמש בבקשה לקבל חוות דעת למינוי מפכל בממשלת מעבר | צילום: חדשות 13

כזכור, בשנה שעברה, אחרי פרישתו של רוני אלשיך ועם ההכרזה על פיזור הכנסת, החליט ארדן להאריך את מינויו של ניצב מוטי כהן, כממלא מקום מפכ"ל המשטרה - עד לאחר הבחירות. ארדן הסביר אז כי קיום ההליך בתקופת הבחירות יסבול מחוסר ודאות, שכן הדיון הציבורי בעת הזו לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים ולא מטובת המשטרה.

ארדן, גלעד ארדן,
השר גלעד ארדן