העיכוב בבדיקת הריגול המשטרתי: הצוות המשפטי ביקש לבדוק תוכנות נוספות

הצוות המיוחד במשרד המשפטים שמונה לבדוק את השימוש בתוכנות הריגול המשטרה מתעכב שוב בפרסום הממצאים שלו, מכיוון שיש צורך לבדוק אם נעשה שימוש פסול גם בתוכנות טכנולוגיות נוספות מלבד "פגסוס" , כדי שלא יעלו טענות חדשות שלא עלו לפני כן

זמן צפייה: 01:25

הצוות המיוחד במשרד המשפטים שמונה לבדוק את השימוש בתוכנות הריגול במשטרה מתעכב שוב בפרסום הממצאים שלו, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

ראש הממשלה נפתלי בנט הטיל את המשימה על הצוות לפני יותר משבוע, ואז נאמר שמהר מאוד יפורסמו הממצאים כי מדובר בסך הכל ב-26 שמות שיש לבדוק אם הטלפון שלהם נפרץ, אך מאז פרסום הממצאים נדחה מדי יום.

לפני ימים ספורים גילה הצוות כי יש עוד תוכנות טכנולוגיות מלבד "פגסוס" בגרסתה המשטרתית, המכונה "סייפן", ויש לבדוק אם לא נעשה שימוש פסול גם בהן, כדי שלא יעלו טענות חדשות שלא עלו לפני כן. זו הסיבה לעיכוב, והממצאים ככל הנראה יפורסמו ביום ראשון.

לפי ההתבטאויות האחרונות של שר המשפטים גדעון סער, נראה שהרעיון של ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית לא ייצא לפועל, והפרשה תיבדק על ידי מבקר המדינה. כך ניתן להסיק גם מדבריו של מבקר המדינה, שאמר היום כי יצרף לצוות שלו אנשים מיחידות המודיעין כדי לבדוק את הפרשה.