ביקורת במשטרה: "אין הרתעה בשטח, סגל הפיקוד הבכיר מפולג"

בצל פרשת NSO, החיסולים בארגוני הפשיעה והמהומות בירושלים, בכיר במשטרה מותח ביקורת על הפיקוד הבכיר והמפכ"ל. אירוע בעייתי נוסף, שבמרכזו ניצב חכרוש, מאפיל גם הוא על הדרג הבכיר ומסקנות הוועדה בעניין יובאו ככל הנראה ביום חמישי

זמן צפייה: 01:36

בסגל הפיקוד הבכיר מתחו ביקרות השבוע על התנהלות המפכ"ל קובי שבתאי וצמרת המשטרה על רקע האירועים האחרונים, ביניהם ההתפרעויות בירושלים, הסכסוכים בין ארגוני הפשיעה וסערת NSO. בין היתר, נטען שם כי צמרת המשטרה עסוקה בהשלכת ועדת החקירה לאסון מירון.

בכיר במשטרה אמר לחדשות 13 כי "אין הרתעה בשטח. המפכ"ל מושפע מוועדת החקירה של אסון מירון. כולם מאשימים את כולם וסגל הפיקוד הבכיר מפולג".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אין כל שחר לטענה שנשמעת. בין המפקדים יש שגרת עבודה מקצועית על בסיס יום יומי שמניבה הישיגים משמעותיים במאבק בפשיעה ובטרור במדינת ישראל".

בתוך כך, אירוע נוסף שמכביד על המשטרה בימים האחרונים הוא התיעוד ב"הארץ" שבו ניצב ג'מאל חכרוש, ראש היחידה לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, נראה עוזב זירת רצח ומדלג מעל אדם שנדקר ולאחר מכן מת מפצעיו בכפר כנא, בשנת 2020.

ועדה בראשות אהרן אקסול אמורה להביא עד יום חמישי מסקנות בעניינו של ניצב חכרוש. בכיירם במשטרה כבר המליצו לחכרוש "להניח את המפתחות" ולפרוש לפני שיהיו מסקנות. ההערכות הן שעל החומר שהגיע אל הוועדה לא ניתן יהיה לעבור לסדר היום. הוועדה תבדוק את הסרטון בו נראה חכרוש מדלג מעל הגופה וכן אם הוא עז את הזירה או לא.

Jfruae
ניצב ג'מאל חכרוש | צילום: חדשות 13

כזכור, השבוע התפוצץ מטען חבלה מתחת למכונית והביא לפציעתה של אישה בהריון, שהייתה עם בתה בת השנה וחצי. בהמשך למקרה, בלשי ימ"ר לכיש עצרו לפני יומיים שלושה חשודים בדירה באשדוד עם אקדח, תחמושת ואמצעי זיהוי של בלשים - רגע לפני שיצאו לניסיון חיסול.

השלושה, על פי המודיעין המשטרתי, מזוהים כמקורביו של נגר. בתוך המשטרה התעוררה כבר אז ביקורת לא קטנה על התנהלות הפיקוד הבכיר בנושא. "נראה שכולם מחכים לעדות של שבתאי בוועדת מירון, וגם הוא עסוק בזה - ופחות במלחמות העבריינים בשטח".