המשטרה תפצה ב-17 אלף שקל נער שנפגע משוטר במהלך הפגנה

בינואר האחרון התלונן הנער כי שוטר הכה אותו בפניו במהלך הפגנה לאחר מות אהוביה סנדק. התיק הפלייל נסגר על ידי מח"ש אך במקביל הוגשה תביעה אזרחית בה זכה הנער ויקבל פיצויים

זמן צפייה: 00:08

המשטרה תפצה את הנער שספג אגרוף משוטר יס"מ במהלך הפגנה לאחר מותו של אהוביה סנדק - כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13. ההפגנה התרחשה בינואר האחרון ליד מגדלי עזריאלי בתל אביב. לאחר המקרה מח"ש סגרה את התיק הפלילי אך הורתה למשטרה להעמיד לדין את שוטר היס"מ אור חלפון.

במקביל הוגשה תביעה אזרחית בה נקבע, כאמור, כי המשטרה תפצה ב-17 אלף שקלים. עו''ד מנשה יאדו מארגון חוננו שייצג את הנער מסר כי "לא ניתן לכפור בצדקת התביעה, אשר אכן סולקה בפיצוי בלא שהמדינה הגישה כתב הגנה. יש לקוות ליותר סבלנות שיטורית כלפי מפגינים".

כזכור, בינואר האחרון הגיש הנער, בן 15, תלונה נגד שוטר שלטענתו הכה אותו בפניו במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק. האירוע תועד, הופץ ברשתות החברתיות והגיע לידי המחלקה לחקירות שוטרים. בחדשות 13 פורסם כי במח"ש פתחו בבדיקה, שנסגרה מאז, ובחנו אם קיימת עילה לזמן את השוטר לחקירה באזהרה. לאחר מכן, כאמור, הגיש הנער תביעה אזרחית.

תחילת הפרשה בדצמבר 2019. אז, במהלך מרדף משטרתי, נהרג סנדק בן ה-16 מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו. במרדף, רכבם של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך. מאז, וכמעט בכל יום, מאות פעילי ימין ונערי גבעות קיימו הפגנות שבהן דרשו מהממשלה להקים ועדת חקירה חיצונית לבחינת נסיבות מותו של סנדק.