רישיונות מזויפים והסמכה במרמה: פשיטה משטרתית על אתרי בנייה

חשודים נעצרו במסגרת חקירה סמויה שהפכה הבוקר לגלויה בניסיון להתמודד עם תאונות העבודה באתרי בנייה. בין היתר נעצרו שני אחים ממזרח ירושלים שסיפקו מפעילי עגורן עם רישיון מזויף

זמן צפייה: 01:06

חקירה סמויה של כמה חודשים שניהלה יחידת "פלס", המשותפת ליחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עם מינהל הבטיחות במשרד הרווחה ומינהל ההדרה וזכויות עובדים במשרד הכלכלה הובילה לשורת מעצרים ב-12 אתרי בנייה באזור המרכז.

הבוקר (שני) הפכה החקירה לגלויה ונעצרו חשודים בין היתר בעבירות של רשלנות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות ועבירות על חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

במסגרת החקירה נעצרו שני אחים ממזרח ירושלים שניהלו חברת השמה למפעילי עגורן במרכז הארץ ולפי החשד סיפקו לחברות בנייה מפעילים עם רישיון מזויף. בנוסף, הם חשודים כי סייעו בהסמכה במרמה על מפעילי עגורן באופן בלתי חוקי וללא ניסיון או הכשרה מתאימים.

פעילות המשטרה באתרי בנייה
פעילות המשטרה באתרי בנייה | צילום: דוברות המשטרה

פעילות המשטרה באתרי בנייה
פעילות המשטרה באתרי בנייה | צילום: דוברות המשטרה

פעילות המשטרה באתרי בנייה
פעילות המשטרה באתרי בנייה | צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה אותרו 3 מפעילי עגורן שעבדו באתרי בנייה ללא כל ניסיון או הכשרה כשהם מצוידים בתיעוד רישיון מפעיל עגורן מזויף. בתום החיפושים, הועברו שני החשודים לחקירה במשרדי היחידה ביחד עם המוצגים שנתפסו וככל שיידרש, במהלך היום בהתאם לצורכי החקירה, יובאו חשודים להארכת מעצר.

במשטרה ביקשו להדגיש כי בהפעלת עגורן, כלי עבודה כבד, טמונה מסוכנות העלולה לעלות בחיי אדם. הפעלת העגורן הינה אחריות כבדה המוטלת על המפעיל ומצריכה מיומנות והכשרה מתאימה.

"הפעלה רשלנית, קל וחומר הפעלה בידי מי שאינו מורשה לכך, מהווה הפרה בוטה של החוק, תוך נטילת סיכון פושע כלפי הציבור בכללותו ופועלי אתרי הבניה בפרט, ועלולה להוביל לתוצאות של פגיעה בחיי אדם", נמסר.