רגע לפני התנקשות: חולייה עבריינית נעצרה בשעת מעשה

שיחה שהתקבלה במוקד המשטרה על רכב חשוד ובו שלושה גברים בחולון הובילה לתפיסת שלושה צעירים בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח. בסריקות שערכו השוטרים התגלו בקרבת מקום שני אקדחים בשקית, עם מחסניות טעונות בכדורים

רכב החוליה שנעצרה בחולון רגע לפני התנקשות
רכב החוליה שנעצרה בחולון רגע לפני התנקשות | צילום: דוברות המשטרה

חולייה עבריינית נעצרה בחולון זמן קצר לפני ביצוע התנקשות, כך הותר היום (שני) לפרסום. תחילת הפרשה ב-6 בדצמבר, אז התקבלה שיחה במוקד המשטרה על רכב חשוד ובו שלושה גברים ברחוב הלוחמים בחולון, ובתחקור שביצעו שוטרי סיור התחזק החשד נגד השלושה, שהתקשו להסביר את פשר מעשיהם במקום.

אל המקום הוזעקו כוחות נוספים ממרחב איילון וצוותים מבצעיים של ימ"ר תל אביב, ובחיפוש ברכבם של החשודים נתפסו חמישה טלפונים "מבצעיים" ללא בעלות, שעל פי החשד נועדו לשימוש במהלך תוכנית ההתנקשות. מול רכב החוליה מיקמו החשודים רכב גנוב עם לוחיות מזויפות, ובתוכו קסדות וג'ריקן עם חומר דליק.

הנשקים שנתפסו ברכב החוליה שנעצרה בחולון רגע לפני התנקשות
הנשקים שנתפסו ברכב החוליה שנעצרה בחולון רגע לפני התנקשות | צילום: דוברות המשטרה

בסריקות שערכו השוטרים התגלו בקרבת מקום שני אקדחים בשקית, עם מחסניות טעונות בכדורים. ממצאי החקירה עלה כי החולייה עמדה בקשר עם חברי כנופייה אחרים, שביצעו תצפית אל יעד החיסול שזהותו לא ידועה, וכי ברכב בו ישבו התגלו גם כובעים, פרטי לבוש להחלפה וכמה זוגות נעליים.

החשודים, רן יחזקאל, בן 23 מאור יהודה, רונן ירמיהו, בן 23 מדימונה, ודניאל ארונבייב, בן 22 מרמת גן, נעצרו לחקירה בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח, נשיאת והחזקת נשק, שיבוש הליכי משפט והשמדת ראייה. השבוע, עם סיום חקירתם, הועבר התיק בעניינם לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.