"חטף ורצח": הצהרת תובע נגד בן זוגה לשעבר של ספיר נחום

בבית משפט השלום בעכו הוגשה הצהרת תובע נגד וולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של ספיר נחום, בגין חטיפה ורצח. בפעם השביעית, הוחלט להאריך את מעצרו לצורך הכנת כתב האישום. הפעם הוא יישאר במעצר עד יום שני. הוא אמר: "אני חף מפשע, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים"

זמן צפייה: 02:38

בבית משפט השלום בעכו הוגשה בצהריים (חמישי) הצהרת תובע נגד וולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של ספיר נחום, בגין חטיפה ורצח. מעצרו הוארך בחמישה ימים - עד יום שני - לצורך הכנת כתב האישום. בית המשפט האריך את מעצרו עד יום שני. מדובר בפעם השביעית שבה מוארך מעצרו. חלאילה אמר: "אני חף מפשע, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים".

לאחר שנעדרה במשך 11 ימים , בחודש שעבר אותרה גופתה של ספיר נחום בת ה-24 מעכו, וזוהתה גופתה, שנמצאה סמוך ליישוב אבטין שבצפון. ההערכה במשטרה היא כי נחום נרצחה בין היתר בגלל דרישתה מבן זוגה לשעבר לכספי מזונות. בנוסף, ההערכה במשטרה היא שהרצח לא בוצע על ידי אדם אחד, בעקבות העובדה כי המקום בו נמצאה הגופה סבוך, וההערכה היא כי אדם נוסף היה צריך לעזור לרוצח לבצע את המעשה.

ספיר נחום
ספיר נחום | צילום: בהסכמת המשפחה

בידי המשטרה יש צילומי אבטחה המציגים את רכבו של החשוד כשהוא נוסע בכביש מסביב למקום שבו נמצאה הגופה. הגופה נמצאה, בין היתר, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרת מחוז חוף, מה שגרם למיקוד החיפושים באזור שבו נמצאה הגופה. במשך 11 ימים פעלו במשטרה לאיתורה של נחום, שיצאה מביתה ב-2 ביוני ולא נראתה מאז.

עו"ד עמיחי בן שלוש, נציג המשפחה אמר בתום הדיון: "היום נעשה צדק. זה המקום שלנו להגיד לבית המשפט שימשיך בתהליך. אנחנו מאמינים בו". אחותה עדן אמרה: "אני מרגישה שנעשה פה צדק. יצאה פה הצהרת תובע. 30 ימים עברו מאז היה נרצחה ספיר והיום התקיים גילוי המצבה של ספיר, והצדק מבחינתנו יצא אל האור. היינו בבית העלמין היום, היה לא פשוט".