מתווה הפליטים: בג"ץ יקיים דיון בפני הרכב שופטים תוך שבוע

לאחר הודעת שרת הפנים על הרחבת המתווה והודעת המדינה כי לאחר מילוי המכסה הוא ייבחן מחדש, בג"ץ קבע כי העתירה שהגיש שגריר אוקראינה בישראל נגד המדיניות הישראלית תידון תוך שבוע

זמן צפייה: 01:26

בג"ץ ידון בעתירה שהגיש שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק נגד המדיניות הישראלית בנושא הפליטים ממדינתו תוך שבוע. כך הוחלט במהלך הלילה (שני).

אתמול מסרה המדינה את תגובתה לעתירה לבג"ץ ובה נכתב על המתווה שהורחב כפי שהודיעה אתמול שרת הפנים איילת שקד. בתגובה נכתב כי מי שיתארח אצל קרוב משפחה או אצל בן זוג אזרח ישראל או תושב קבע בישראל לא ייכלל במכסה.

המתווה לא מגדיר, כך על פי התגובה, מהו קרוב משפחה, ולכן לא מגביל קרבה מדרגה ראשונה. המדינה מודיעה עוד שלאחר מילוי המכסה (עוד 2,500 איש – א"ג) - המתווה ייבחן מחדש.

כאמור, שרת הפנים שקד הודיעה על הרחבת המתווה ולפיו קרובי משפחה יוחרגו ויוכלו להיכנס לארץ גם כן. מנגד, השרה הדגישה כי "לא נבטל את המכסות באופן גורף. כעם יהודי שהיה נרדף, אנחנו מבינים מה זה פליטות, ופותחים את הלב למי שאינו זכאי בחוק השבות - אבל אנחנו לא יכולים לפתוח את הדלת לכולם, זה לא יקרה במשמרת שלי. זה חייב להיעשות במידה מוגבלת".

ההודעה הגיעה ברקע הביקורת על המדיניות שהציגה. עוד לפני הודעת שקד מתח שר החוץ יאיר לפיד ביקורת ואמר במהלך ביקורו בגבול עם אוקראינה: "בישראל יש תשעה מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תיפגע מעוד כמה אלפי פליטים. להיפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות". התבטאותו של שר החוץ הגיעה לאחר שהשרה שקד טענה כי השניים מתואמים על המתווה.