חשיפה: המשטרה שאבה מידע רב מטלפון של מעורב מרכזי בתיקי נתניהו

המידע אודות האירוע התגלה במהלך החקירה שמתנהלת במשרד המשפטים כעת בפרשת NSO. מהחקירה עלה כי המידע שנשאב מהסלולרי כולל התכתבויות, מספרי טלפון, תמונות ועוד, שהוצאו מהמכשיר לצורך החקירה. במשטרה טוענים: החומר נשאר ביחידה הטכנולוגית ולא הועבר הלאה

זמן צפייה: 02:43

חשיפת חדשות 13: המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO.

התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד, הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

במשרד המשפטים לא ידעו על מה שקרה והבדיקה בפרשת NSO ככלל ובעניין הזה בפרט - עדיין נמשכת. בימים הקרובים, ככל הנראה, תתגלה התמונה המלאה וייוודע לגורמים השונים מה נשאב מהטלפון.

NSO / משטרה / סייבר
NSO / משטרה / סייבר | צילום: שאטרסטוק

לעניין יש משמעות גדולה על תיקי נתניהו וקיים פוטנציאל של עיכוב משמעותי במשפט. אם מדובר בעד שכבר העיד, אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור על החומר כראוי. הכל כפוף כמובן להחלטת בית משפט.

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר בתגובה: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

מסביבת נתניהו נמסר כי "מדובר ברעידת אדמה. הגילויים המרעישים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה שחושפים כיצד פעלה המשטרה בליווי הפרקליטות בחקירות ראש הממשלה נתניהו, הם מזעזעים. חוקרי המשטרה זיהמו את ההליך המשפטי וחצו כל הקו אדום. ההשלכות הן כבירות".