החשוד ברצח אשתו בדרום כשיר לעמוד לדין - מעצרו הוארך ב-8 ימים

בדיקה פסיכיאטרית קבעה כי גיורא פרי, שלפי החשד ירה למוות באסתי אהרונוביץ' בביתם בתלמי אליהו, כשיר להליך משפטי • החשד נגד מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה, ממשיך להתחזק - מעצרו הוארך

זמן צפייה: 05:27

הרצח בתלמי אליהו: בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (חמישי) בשמונה ימים את מעצרו של גיורא פרי, מרצה ברפואה פנימית ודחופה בן 67, החשוד ברצח אשתו, אסתי אהרונוביץ במושב תל אליהו שבמועצה אזורית אשכול בתחילת השבוע. בחקירה הראשונית, שנערכה אתמול, הוא שמר על זכות השתיקה. כמו כן, בדיקה פסיכיאטרית קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

כזכור, פרי חשוד כי רצח את אשתו בירי אקדח בבית מגוריהם שבדרום ביום ראשון האחרון. לאחר מותה של אהרונוביץ', נמלט פרי מהמשטרה ונתפס לאחר שהתהפך עם רכבו. אתמול הוא שוחרר מבית החולים למעצר לאחר שביום שני האריך בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים.

בתוך כך, מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בקריות בחמישה ימים את מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה. השופטת אמרה במהלך הדיון: "אני סבורה כי אכן יש חשד סביר שמקסים ביצע את העבירה המיוחסת לו, נוכח התקדמות החקירה". המשטרה אמרה במהלך הדיון כי "מתחזק עוד יותר החשד שמקסים רצח את אשתו".

עורך הדין המייצג את משפחתה של מריה, אמר בתום הדיון: "בית המשפט מצא שוב, בפעם השישית להאריך את מעצרו של החשוד ולא בכדי. מארג הראיות האיכותי עבר סנן משמעותי עת אישר היועץ המשפטי לממשלה הארכת מעצר מעבר ל-30 הימים שהחוק מאפשר ללא התערבותו ודי לחכימא ברמיזא".

עורך הדין רועי קרן, המייצג את מקסים, מסר: "הוא לא רצח את מריה, היא התאבדה לדבריו. לכן, עד היום, אין כתב אישום נגדו. כל רצונו הוא לשוב הביתה, לבנות שלו, אמו ואחיו".

לכתבות נוספות בנושא: 

ילדיה של אסתי אהרונוביץ': היו סימנים – אך לא חשבנו שזה יקרה

"חובות כספיים ותואר מזויף": העבר המפוקפק של החשוד ברצח אשתו

החשוד ברצח אשתו בדרום שוחרר מבית החולים – ונלקח לחקירה

פרופ' גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל
פרופ' גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל | צילום: חדשות 13

ביום שלישי נחקר פרי במשך כשעה בבית החולים סורוקה שבו הוא היה מאושפז. זאת, עם חזרתו להכרה, לאחר שנפצע בינוני בהתהפכות רכבו בליל התקרית. בחקירתו טען פרי כי "אינו זוכר כלום" מערב האירוע.

פרי שיתף פעולה עם חוקריו, חזר שוב על דבריו כי אינו זוכר דבר ממה שקרה, ואף שאל את סובביו "איפה אסתי?". על פי ההערכה הוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים, ולעבור למעצר.
גיל ומעיין הילדים של אסתי אהרונוביץ ז''ל
גיל ומעיין הילדים של אסתי אהרונוביץ ז''ל | צילום: דניאל חג'בי

אתמול התייחסו גיל ומעיין, ילדיה של אהרונוביץ' לטרגדיה שפקדה את משפחתם, אותה הם מתקשים לעכל. "אנחנו בהלם מוחלט", אמרה מעיין. "לא חשבנו שזה יגיע לשם, אבל בדיעבד היום אנחנו מבינים שהיו סימנים מקדימים", היא מספרת. "קשה לנו ולא נוכל לפרט בשלב הזה. אנחנו מתרכזים במשפחה, מחבקים אחד את השני ומנסים להיות חזקים ולהנציח את אמא, כדי שכולם ידעו איזו אישה מדהימה ומיוחדת היא הייתה, לא רק עוד אחת בסטטיסטיקה. איבדנו את היקר מכול".

על החשוד ברצח אמרה מעיין בנחרצות כי "הוא היה מתחזה. הוא התחזה להיות איש משפחה צדיק, רופא, וזה לא באמת מה שהוא היה". אחיה הסכים איתה והוסיף כי "אנחנו לא רוצים לדבר עליו, הוא כרגע לא רלוונטי מבחינתנו, במיוחד בזמן השבעה".

אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

אסתי אהרונוביץ' הייתה בת 70 במותה, אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים. היא לימדה מוסיקה בבית הספר המקומי במשך שנים, עד שפרשה לפנסיה. "אמא היתה מרכז חיינו, דאגה לנו וליוותה אותנו ברגעים הטובים והקשים והטובים", אמר גיל. "היא הייתה עוגן עבור כל המשפחה, ולא רק המשפחה הקרובה. הלב שלה היה מלא בהמון נתינה".

"אני זכיתי. באותו יום הייתי איתה ביום כיף", סיפרה מעיין על הפעם האחרונה שראתה את אימה לפני שנרצחה. "לקחתי את שני הילדים שלי ונסענו ביחד ליום כיף בתל אביב. בארבע וחצי הסעתי אותה לרכב שלה, היא המשיכה הביתה ואני המשכתי הביתה - וזו בעצם היתה הפעם האחרונה שראיתי אותה". גיל הנהן והוסיף כי "לקחת את הילדים לראות סרט בקניון - היה הדבר שעשה לה הכי טוב בעולם".

אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

כעת גיל ומעיין ממשיכים בשבעה וממתינים להתקדמות חקירת המשטרה. "אנחנו סומכים על המשטרה בעיניים עצומות", אמר גיל. "אנחנו ממש מעריכים את מה שעשו באותו הערב, הופתענו לטובה מההתנהלות של השוטרים ומפקד התחנה, וזה לא מובן מאליו".

בתוך כך, חוקרי ימ"ר נגב ממשיכים בחקירת מקרה הרצח של אהרונוביץ', ביום שלישי התגלו פרטים חדשים אודות בעלה פרי.

פרי, כך סיפר א' מעסיקו לשעבר, אהב מאוד כסף. "מדי פעם הוא היה פתאום נזכר שהוא צריך הלוואה של כסף מהחברה", אמר א' לחדשות 13. לדבריו, פרי ביקש ממנו מקדמה על סך 50 אלף שקלים, אבל למחרת בבוקר נעלם ולא שב לעבודה. "יום אחד הוא פשוט קם ונעלם, ואז הבנו שהבן אדם לא יציב בעליל" הוסיף. "גם זה שהוא היה בורח כל פעם לחו"ל ממקום למקום - הבנתי שבעצם הוא לא סתם הולך לחפש הרפתקאות".

גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל
גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל | צילום: חדשות 13

כשהמעסיק לשעבר הבין שפרי לקח את הכסף ונעלם, הוא יצר קשר עם נירית, גרושתו של פרי, שבשיחה עם חדשות 13 אישרה את דבריו. "זו הייתה הפעם היחידה שמישהו האמין לי שהוא בעייתי", הוסיפה.

שנה וחצי לאחר מכן, גילה א' שפרי חזר לארץ ואף חזר לעבוד במקצוע – אלא שהפעם הוא כבר הציג עצמו כפרופסור. מתוך תחושת אחריות למטופלים, שלח א' באפריל 2014 מכתב למשרד הבריאות - שתוכנו נחשף לראשונה בחדשות 13. "הרופא הנ"ל עבד במרפאתי לפני כשנה וחצי" כתב. "לאחר מספר חודשי עבודה נעלם בוקר אחד וכנראה טס לחו"ל – כנראה על רקע בעיות עם רשויות המס בישראל ובחו"ל. לאחרונה נודע לי כי שב לארץ וקיבלתי מכתב של מטופל שלו, ובו מופיעה חותמת של הרופא עם ציון התואר פרופסור. למיטב ידיעתי הרופא אינו פרופסור לרפואה בארץ או בחו"ל".

גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אהרונוביץ
גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אהרונוביץ | צילום: חדשות 13

גם גרושתו של פרי אישרה כי למיטב ידיעתה בעלה לשעבר מעולם לא קיבל את התואר פרופסור, והצהירה: "הוא שם לעצמו איזה טייטל שהוא רוצה. הוא לא היה פרופסור, הוא לא עבד עשר שנים אצל האינדיאנים, הוא לא היה במלחמת קמבודיה, הוא לא היה מנהל רפואי בשמורות אינדיאניות. הוא היה רופא".

עו"ד ציקי פלדמן המייצגת את פרי התייחסה לדבריהן: "אין לנו שום ביסוס לשום דבר, זה רק השמצות שעולות עכשיו כלאחר יד. האיש לפי מה שאני יודעת הוא אדם משכמו ומעלה. כל החברים והסביבה הקרובה מדברים רק טוב עליו ואני חושבת שכך זה צריך להישאר עד שהוא יוכל להתגונן".

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של גיוראפרי שלפי החשד, ירה למוות באסתי אהרונוביץ' בבית מגוריהם בתלמי אליהו. בחקירתו הראשונית שמר על זכות השתיקה, ונקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין