המורה יותם אוקון הואשם באונס תלמידתו בת ה-12

כפי שפורסם בחדשות 13, הוגש כתב אישום נגד המורה למדעים מתל אביב. על פי האישומים, אוקון שידל את תלמידתו בכיתה ו' לבצע עבירות מין. מעצרו הוארך בשבוע

זמן צפייה: 02:25

כתב אישום בגין אונס תלמידתו בת ה-12 הוגש היום (שני) נגד המורה לשעבר יותם אוקון - כפי שפורסם מוקדם יותר היום בחדשות 13. על פי האישום, אוקון שידל את תלמידתו בכיתה ו' לבצע את עבירות המין. מעצרו של אוקון הוארך בשבוע.

לאחר חשיפת הפרשה בחדשות 13, הצטברו בשבועות האחרונים מספר תלונות נגד אוקון. כך למשל, מ', שלפני כשנתיים למדה בכיתה ט' והייתה מתלמידותיו של אוקון סיפרה על מעלליו של המורה, על ההודעות ששלח לה - ועל הפעמים שבהן חיבק אותה. "בכיתה ט' הוא היה אומר לי כל מיני דברים כמו, 'הייתי יוצא איתך לדייט אם לא היית בת 14'", שחזרה מ', "'הייתי קונה לך משקאות אלכוהוליים', 'אל תלבשי את זה, זה מסיח את דעתי', דברים כאלה". לטענתה, אוקון היה נוהג לחבק אותה מול הכיתה, "כל הזמן".

יותם אוקון
יותם אוקון

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "התקציב טוב, מדויק ונותן מענה למה שהמדינה צריכה"

לאחר תקיפת האנייה: שגריר איראן בבריטניה זומן לשיחת נזיפה

משרד הבריאות ימליץ: הרחבת התו הירוק ושורת הגבלות נוספות

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי הורי תלמידים בבית הספר שבו לימד אוקון התלוננו בעבר על התנהלותו, אך ההנהלה התעלמה ואף גיבתה אותו. אולה קלנדרב אם לאחת התלמידות, נחשפה להתנהגותו הבעייתית של המורה כאשר תלמידות הובילו חרם נגד בתה. "גיליתי תכנים מאוד בעייתיים בקבוצת וואטסאפ הכיתתית, מלל מאוד גס מצידו", אמרה. "התרעתי בלי הפסקה שמדובר בפסיכופת ופדופיל אך התשובה שקיבלתי מהמנהל הייתה 'הידיים שלי כבולות, אי אפשר לפטר אותו'".

נוסף על כך תלמידה לשעבר של אוקון, פרסמה סרטון ברשתות החברתיות, שבו כתבה כי היא קוראת למי שעוד קיבלה "יחס מיוחד" מצידו, לבוא איתה יחד להגיש תלונה נגדו. בתגובות העידו תלמידות נוספות על התנהגותו ביניהן אחת שכתבה כי היא גרר ילדים להשפיל ילדים חלשים.

יותם אוקון
יותם אוקון

יש לציין כי אוקון פוטר מתפקידו על ידי משרד החינוך כבר לפני חמישה חודשים, אך המשרד לא העביר את המידע למשטרה כמתחייב והחקירה נפתחה רק כעת, לאחר שהורי הילדה הגישו תלונה. מנהל בית הספר מסר עדות במשטרה בימים האחרונים. גם אימו של החשוד העידה היום.