הישראלי שעצור ביוון בהקלטה מהכלא: "מקווה להגיע לקידוש מחר"

דודי אשכנזי כלוא כבר תשעה ימים בקוס שביוון בחשד לביצוע עבירת סמים נשמע אומר בהקלטה מהכלא: "אני יושב בכלא על משהו שלא עשיתי בכלל. לא עשיתי שום דבר רע". הוא ביקש: "אני מקווה שכולם יעזרו לי לחזור הביתה, למדינה שאני הכי אוהב בעולם. אני חזק בשבילכם"

זמן צפייה: 01:57

"אני פונה לכל התומכים שלי ומדינת ישראל, לכל מי שעוזר ועושה את כל המאמצים להוציא אותי מפה כי אני חף מפשע: אני יושב פה תשעה ימים בכלא על משהו שלא עשיתי בכלל. אני בן 52 ולא עשיתי שום דבר רע. אני אזרח שומר חוק". כך אמר היום (חמישי) דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס שביוון בחשד לביצע עסקת סמים ונעצר בעקבות בקשת מעצר של האינטרפול.

בהקלטה מהכלא הוא נשמע אומר: "אני מקווה שכולם יעזרו לי לחזור הביתה, למדינה שאני הכי אוהב בעולם, למשפחה שלי, לאשתי, לילדים, לכולם". הוא הביע תקווה שפרקליטו, עו"ד ניר יסלוביץ', "שאני סומך עליו שהוא עושה עבודה טובה", יסייע לו "להגיש מחר לקידוש. אני חזק בשבילכם. תעשו את העבודה כדי שאצא מפה כמה שיותר מהר".

אתמול העביר אשכנזי מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".

המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון
המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון

אשכנזי הוסיף: "אני מבקש מעומק הלב ממשרד בחוץ ולכל הנוגעים בדבר, לעשות כל שניתן להשלים את המלאכה ולסייע לעו"ד יסלוביץ' להשיב אותי הביתה הכי מהר שאפשר".

עורך הדין ניר יסלוביץ
עורך הדין ניר יסלוביץ | צילום: רונית ינון

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בשבוע שעבר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה בסוף השבוע כי מדובר בטעות בזיהוי.

לפי טענות המשפחה, מישהו כנראה זייף את תעודת הזהות שלו, שכן לדבריהם הוא כלל לא ביקר בפרו באותו תקופה. החשש הגדול בקרב המשפחה הוא שתוך שימוש בזהות הבדויה ביצעו עבריינים פשעים במקומות שונים ברחבי העולם.

מה שחיזק את טענת המשפחה כי מדובר בגניבת זהות - היא העובדה כי גם התמונה שמופיעה בהודעת המעצר לא תואמת את תמונתו של אשכנזי. בנוסף, בפרו, טענו כי הוא מחזיק דרכון אזרבייג'ני - אלא שאשכנזי כלל לא מחזיק דרכון שכזה, ומעולם לא ביקר שם באזרבייג'ן.