מעל 10 אירועי אלימות ביום: התחזקו הראיות נגד הגננות מפ"ת

בית המשפט האריך את מעצרן של הגננת אורלי דווידוביץ ובתה דניאל, הסייעת בגן. על פי החשד, את רוב המעשים ביצעה הבת, בידיעת האם. הורי הילדים הפגינו מחוץ לבית המשפט והניפו שלטים שקראו: "כשהדלתות נסגרות - המפלצות יוצאות"

זמן צפייה: 00:52

במהלך דיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית המשפט בפתח תקווה הוארך מעצרן של מנהלת גן ילדים ובתה הסייעת החשודות בהתעללות בפעוטות בגן בעיר. המשטרה עדכנה בדיון כי חומר הראיות נגד השתיים מבוסס מאוד. בחלק מהימים בגן התרחשו יותר מ-10 אירועי אלימות כלפי הפעוטות.

החוקרים עדיין עוברים על הצילומים מהגן ובינתיים נבחנו רק כמחצית מ-60 הימים המתועדים שבידיהם. לאחר הצפייה בחלק מהסרטונים אמרה השופטת דורית נוי סבן כי "הצפייה מכמירת לב".

Whatsapp Image 2022 02 13 At 1
אורלי דווידוביץ ובתה דניאל החשודות בהתעללות בפעוטות

הגננת, אורלי דווידוביץ ובתה הסייעת דניאל לייבוביץ דווידוביץ הן החשודות, שתיהן תושובת פתח תקווה. נכון לעכשיו, החשד הוא שברוב האירועים דניאל ביצעה דברים לפעוטות בידיעת אימה, שלא עצרה אותה ולא דיווחה, על אף שהיא גננת מעל 15 שנה ומבינה את חומרתם. אורלי הודתה בחקירה שידעה על האירועים.

הוריהם של הפעוטות התאספו מחוץ לבית המשפט לקראת הדיון והפגינו נגד הגננות: "אתן תהיו חסרות אונים ואתן תשלמו על כל מה שעשיתן. אני לא יכולה להסביר מה עובר על הורה שצופה בסרטונים של הילד שלו עובר את הדבר הזה ושומע את הצרחות שלו", צעקה אחת האימהות.

הפגנת הורים מחוץ לבית המשפט במהלך דיון בחשד להתעללות בגן בפתח תקווה
הפגנת הורים מחוץ לבית המשפט במהלך דיון בחשד להתעללות בגן בפתח תקווה

בין היתר, הניפו ההורים שלטי מחאה שונים, עליהם נכתב: "כשהדלתות נסגרות - המפלצות יוצאות", "התעללו בי ולא יכלתי לספר" וקריאות בושה רבות. "ראיתי סרטון בזמן שהבת שלי יושבת בלול, וגברת דניאל לייבוביץ' דופקת את הראש שלה ברצפה של הלול", אמרה אם אחת בדמעות.

כזכור, בשבוע שעבר נעצרו מנהלת גן ילדים ובתה הגננת בחשד להתעללות בפעוטות חסרי ישע בגן בפתח תקווה. החקירה נפתחה בשבוע שעבר עם קבלת תלונה מהוריה של ילדה כבת שנתיים, בדבר חשד כי בתם סובלת מהתעללות פיזית מצד האחראים בגן, שהביאו לטענתם לשינוי התנהגותי מצד הילדה.

מנהלת הגן, אורלי, בשנות ה-50 לחייה, ובתה דניאל בשנות ה-30 לחייה. הן נעצרו לאחר ששוטרים מתחנת פתח תקווה גבו עדויות מהורי הילדה ובהמשך מהורים נוספים, לצד תפיסת מצלמות הגן וצפייה בחומרי התיעוד. בצילומים אותרו מקרים של אלימות קשה מאוד מצד הגננת כלפי כמה מהילדים בגן, במועדים שונים, ובכלל זה טלטול, משיכה בשיער, הטחה של הילדים ואלימות של ממש.