ארב וניסה לחטוף נערה: כתב אישום הוגש נגד תושב פרדס חנה

אלכסנדר מוזגובוי, שהודה בניסיון חטיפת הנערה בפרדס חנה מוקדם יותר החודש, הואשם בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפה. לפי כתב האישום, הוא עקב אחר הנערה וניסה להכניס אותה בכוח לתא המטען של רכבו עד שבני זוג ששמעו את קריאות הזעקה שלה גרמו לו לשחרר אותה - והוא נמלט עד שנתפס

זמן צפייה: 02:04

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד אלכסנדר מוזגובוי, שהודה בניסיון חטיפת הנערה בפרדס חנה. הוא מואשם בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפה סתם של קטינה באזור מגוריו.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד רינת לוי, עולה כי בתחילת החודש בשעות הערב צעדה הנערה בגפה באחד מרחובות היישוב כרכור, משהבחין בה מוזגובוי צועדת ברחוב לבדה, הוא החליט לחטוף אותה.

לפי כתב האישום, הוא עצר את רכבו, ירד ממנו וארב לנערה. כעבור זמן קצר הוא הגיח מאחוריה, לפת אותה וניסה לחסום את פיה כדי שלא תצעק לעזרה. היא ניסתה להשתחרר מאחיזתו ללא הצלחה. בהמשך הוא גרר אותה לעבר תא המטען של רכבו בעוד היא ממשיכה לנסות ולצעוק לעזרה ולהיחלץ מאחיזתו.

אלכסנדר מוזגובוי החשוד בניסיון חטיפה של נערה בת 16 מכרכור
אלכסנדר מוזגובוי החשוד בניסיון חטיפה של נערה בת 16 מכרכור

בכתב האישום מתואר כי היא הציעה לו את הטלפון הנייד שלה, אך הוא המשיך בשלו. במהלך המאבק של הנערה עם מוזגבוי, חלף במקום רכב בנסיעה איטית אז יצר הנאשם מצג שווא ולפיו מבקש לסייע לה ובעוד הקטינה זועקת לעזרה ומנסה להיחלץ מאחיזתו ולהימלט מהמקום.

לאחר שהרכב חלף, המשיך הנאשם בתוכניתו. למשמע צעקותיה של הקטינה, התקרבו למקום בני זוג שצעדו באותה העת ברחוב. משהבחין הנאשם בבני הזוג מתקרבים, הוא שחרר את אחיזתו בקטינה ואמר לה "תברחי, תברחי", והנערה נמלטה לעבר בני הזוג.

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את מוזגבוי, יחד עם עו"ד דניאל הרמן נמסר: "כתב האישום שהוגש היום, מגלה נסיבות תמוהות של עבירה שלכאורה בוצעה, שלא ברור מניעה או מצבו הנפשי של הנאשם. אנו טרם עיינו בחומר החקירה, בשחזור שהודלף שאיננו שחזור ובשאר הראיות. כבר בשלב זה ניתן לומר כי בניגוד לנטען על ידי המשטרה אין כל חבלה של ממש כלפי המתלוננת כי התיק הוגדר כתקיפה סתם. ההדלפות המכוערות שהודלפו ערב הדיון לתקשורת בדבר סרטונים אינם חלק מהמיוחס למרשנו ונעשו על ידי המשטרה רק כדי להשחיר את פניו. אנו ננהל את התיק באולם בית המשפט".

בתיעוד מיום האירוע ניתן לראות את תנועת הרכב של מוזגובוי שנצפה במקומות שונים לפני ואחרי האירוע. אמו המאמצת של מוזגובוי אמרה בשבוע שעבר לחדשות 13: "אנחנו המומים כמו כולם. זה לא הבחור שאנחנו מכירים".

כזכור, לפני כשבועיים וחצי התקבל דיווח בדבר החשד לניסיון חטיפה, כאשר על פי הדיווח אלמוני ניסה להכניס לתא המטען ברכבו בכוח נערה בת 16, תושבת פרדס חנה, בשעה שעסקה בפעילות ספורטיבית באזור. הנערה סיפרה כי היא נתקלה בגבר שעמד סמוך לרכב כהה ללא לוחית רישוי כשתא המטען שלו פתוח, ואז החשוד רץ אליה, הרים אותה על הכתפיים ונע לכיוון הרכב.