חופשות, סיגרים ושמפניה בבריכה: תמלולי חקירת תיק 1000 נחשפים

עדויותיהם של איש העסקים ג'יימס פאקר ושל אנשי הצוות שלו, שנגבו במסגרת חקירת פרשת המתנות, עומדות בסתירה לטענות רה"מ: "אלה לא מתנות שאני מביא מרצוני - אלא מתבקש ע"י בני הזוג נתניהו"

זמן צפייה: 05:36

כמעט שנה אחרי שהחלה החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1000, המוכר גם כ"פרשת המתנות", הצליחו החוקרים לגבות עדות מהטייקון האוסטרלי, ג'יימס פאקר, שעל פי כתב החשדות נשא בחצי מעלות טובות ההנאה שניתנו לזוג נתניהו. העדות נגבתה באמצעות תצהיר שהגיש עורך דינו של פאקר.

לטענתו של האוסטרלי, כפי שהצהיר בסוף נובמבר 2017, "ברוב הפעמים כשפגשתי את ראש הממשלה הייתי מביא מתנה כאות כבוד וחברות". בנוסף על כך, הוא התייחס גם לבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, ואמר כי "אהבתי את יאיר מאוד ובילינו זמן רב ביחד. ביקרנו במועדוני לילה. יאיר שהה בדירה שלי בתל אביב וגם בסוויטה במלון בניו יורק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניר חפץ בצאתו מביהמ"ש: "עדותי אמת מזוקקת; אני משלם מחיר כבד"

יומני ניר חפץ: "קיבלתי משרה הוראות מדוקדקות מה לומר לנוני"

נתניהו: "נראה שליברמן מתואם עם המשותפת וכחול לבן"

ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר | צילום: רויטרס

"יאיר גם הגיע אליי במטוסי הפרטי לאספן, קולורדו. אני חושב שהוא היה גם באונייה שלי. הבילויים הללו ליאיר לא עלו לי דבר והם מתאימים להתנהגות שלי כלפי חברים שלי", הסביר פאקר. עם זאת, המליארדר האוסטרלי לא ממש דייק, אך לא עימתו אותו עם הראיות. הנה עדות של אחד מאנשיו בישראל, ששימש בו זמנית כנהגו של איש העסקים ארנון מילצ'ן.

בזמן חקירת הנהג, יונתן חסון, באוקטובר 2016, החוקר שאל על ההגעות של יאיר נתניהו וחבריו לדירת הפאר של פאקר במגדל רויאל ביץ' בתל אביב, שנחשפו בחדשות 13: "האם בפעמים הנוספות שיאיר נתניהו היה בדירה פאקר אישר את כניסתו?". על כך השיב חסון כי זה "לא בדיוק" מה שקרה. לטענתו, "המשפחה הזאת לא בדיוק מבקשת. היא די דורשת. אחרי הפעם הראשונה, הוא (פאקר) אמר שהוא מעדיף לא לדעת מזה".

ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

כמו כן, גם מעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן עולה אותו הדפוס של דרישת מתנות לכאורה, כפי הציג הנהג. "אמרתי לביבי שאני חושב שזה לא בריא שיסתובבו שמועות שהבן של ראש הממשלה יחד עם חבריו יסתובבו בדירה של פאקר", סיפר מילצ'ן. "הוא אמר שיאיר כבר בחור מבוגר, הוא ידיד קרוב של ג'יימס. ציפיתי לתגובה אחרת - לא להפוך את החברות לנהנתנות, ציפיתי שלא יעשו שימוש בדירה לעתים יותר מדי תכופות".

חומר החקירה בתיק 1000 חושף שנתניהו, לעתים גם עם רעייתו שרה, היו מגיעים לביתו של פאקר, כשזה כלל לא בבית, כדי לשחות בבריכה המחוממת. תכתובת סמסים, שנחשפת בחדשות 13 לראשונה, מספרת איך זה היה מתבצע.

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשות 13

"נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה", סימסה הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן ופאקר למנהלת משק הבית של פאקר בקיסריה. "ציוד", כלומר ליד הבריכה המחוממת צריך לחכות ארגז שמפניות ורודות וקופסת סיגרים. על כך השיבה מנהלת משק הבית: "אוי הברוך, חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע". למה התכוונה? בעדותה הסבירה שבני הזוג נתניהו התנהגו כמו "מלכי העולם". קליין אף אמרה שהדרישות "הגעילו אותנו".

"שימי בשקית שחורה את ארבעת הבקבוקים ותסגרי את השקית ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא תבוא לקחת", סימסה קליין למנהלת משק הבית. לטענתה של קליין, זאת הייתה דרישה מובהקת של שרה וביבי להכניס את השתייה, הסיגרים והאוכל שהיא הייתה לוקחת בתיקים ובשקיות אטומות כדי שאף אחד לא יוכל לראות.

הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן
הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן | צילום: חדשות עשר

בהתייחסות הפומבית הראשונה שלו לפרשה הסביר נתניהו, כזכור, שאלו מתנות בין חברים. זה גם קו ההגנה שלו בשימוע. למרות זאת, מילצ'ן ואנשיו העידו הפוך. בעדותו בתחילת דצמבר 2016, אמר איש העסקים כי "זה לא מתנות שאני מביא מרצוני, אלא מתבקש על ידי בני הזוג נתניהו להביא להם. כל הנושא הזה הוא מגעיל בעיני".

"זה מגיע ממקום של נהנתנות כי הרי לא מקובל בין חברים שמבקשים להביא מתנה ואפילו נוקבים בסוג הסיגרים. אין לה אלוהים לשרה", אמר מילצ'ן. קליין אף סיפרה כי "ארנון ביקש שנרכז לו את כל התשלומים על בני הזוג נתניהו. שאלתי את ארנון מה ייצא לו מזה. ארנון אמר לי שהוא יגיד פעם לביבי כמה הוא עולה לו".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu And His Wife, Sara Attend A State Memorial Ceremony At The Tomb Of The Patriarchs, A Shrine Holy To Jews And Muslims, In Hebron
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

אחרי שנחשפה הפרשה, תדרכו מקורבי נתניהו, שגם הם הביאו מתנות לחבריהם, הזוג מילצ'ן. עם זאת, בהמשך החקירה נשאל איש העסקים "האם ביבי הביא לך אי פעם מתנות מכל סוג שהוא?", על כך השיב: "אתה מכיר אותו בתור אחד שמביא מתנות? התשובה היא לא".

לאחר מכן הוא נשאל "האם שרה נתניהו הביאה לי אי פעם מתנות כלשהן?", וענה: "אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק? התשובה היא לא". כשהחוקרים עימתו את גברת נתניהו עם העדויות הללו, היא ניסתה להטיל דופי בעדים ובעיקר בעדת המפתח קליין.

בחקירתה, עימתו החוקרים את הדס קליין עם הטענה לפיה, "גברת נתניהו אומרת שייתכן שיש לך וליונתן (הנהג) אינטרסים ושיקולים שהובילו אתכם להגיד מה שאמרתם בעדותכם". בתגובה קליין ענתה: "האינטרס היחיד שלנו זה אך ורק להגיד את האמת. לא תיאמן האישה הזאת".

עוד נאמר לקליין על ידי החוקרים כי "כשהצגנו לגברת נתניהו את היקף רכישות השמפניה והסיגרים היא אמרה שייתכן שאת מחפה על דברים שלקחת לעצמך". על כך השיב קליין כי היא לא שותה שמפניה, ובעלה לא מעשן סיגרים. "כדאי לה להירגע, כדי שלא תמצא עצמה נתבעת תביעת דיבה. חצופה. עכשיו היא עצבנה אותי", אמרה קליין.

קו הגנה נוסף של נתניהו הוא הטענה שלא ידע ששרה מקבלת שמפניות. העדויות בתיק אחרות. נהגים העמיסו לידו ארגזי שמפניה על האוטו שבו נסע. לגבי חלק מטובות ההנאה ששרה דרשה, הוא התקשר בעצמו לגבות את הדרישה.