גננת וסייעת מחולון נעצרו בחשד להתעללות בילדים

פרסום ראשון: הגננת, בשנות ה-60 לחייה, נעצרה לאחר שהורים הגישו תלונה נגדה לפני כמה שבועות. רק כעת, לאחר שחוקרי המשטרה צפו בקלטות, היא נעצרה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרה. שעות ספורות לאחר מכן נעצרה גם סייעת בת 35

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: גננת כבת 60 וסייעת בת 35 מחולון נעצרו היום (חמישי) על ידי המשטרה בחשד שהפעילה אלימות נגד ילדים. מדובר בתלונה שהוגשה על ידי ההורים לפני מספר שבועות, ורק כעת, לאחר שהחוקרים צפו בקלטות - הן נעצרו.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה עם קבלת תלונה בחודש שעבר מהורי פעוטה כבת שנתיים בדבר חשד לפגיעה בילדתם בפעוטון בחולון. לאור התפתחות החקירה ובחינת הממצאים שנאספו עד כה על-ידי צוות החקירה, הוחלט לעצור לחקירה את הגננת". מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרן של השתיים.

ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד שתי מטפלות, נואל עתאמלה בת 42 וופא בסול בת 42, תושבות כפר ריינה, בגין התעללות בקטין, תקיפת קטין, הזנחת ילדים והפעלת מעון ללא רישיון במשך חמש שנים. על פי כתב האישום שהגישה עו"ד לונה מטר, במשך חמש שנים הפעילו וניהלו עתאמלה ובסול מעון יום לפעוטות "אלחודן אלדאפי" בביתה של עתאמלה בכפר ריינה ללא רישיון הפעלה. במעון טופלו כ- 32 פעוטות שגילם בין כשלושה חודשים ועד כשלוש שנים.

בכתב האישום מתואר כיצד נהגו הנאשמות בהזדמנויות רבות להטיל אימה על הפעוטות, להכות בסטירות את הפעוטות בפניהם וראשם, להשליך נעליים לעברם, למשוך בחוזקה בשיערם, וגם נהגו לצעוק ולקלל את הפעוטות. במשך חודשים מנעו הנאשמות מהוריהם של הפעוטות להיכנס למעון, והזניחו את הפעוטות בכך שהתעלמו מהבכי שלהם, מנעו מהם לשטוף את ידיהם ולהוריד את המים בשירותים לאחר עשיית צרכיהם, האכילו אותם בעודם עומדים, האכילו מספר פעוטות בצלחת וכפית משותפת, וכן נהגו להחליף להם חיתולים באותו חדר בו אוכלים ומשחקים.