מכה קשה לאוחנה: בן ארי ויתרה על מינויה למ"מ פרקליט המדינה

לאחר הסערה הפוליטית-משפטית סביב מינויה, הפרקליטה שלחה מכתב לשר המשפטים ובו הכריזה כי היא חוזרת בה מהסכמתה לעמוד בראש הגוף. "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור"

זמן צפייה: 01:09

אורלי בן ארי, שמונתה למ"מ פרקליט המדינה, הודיעה הערב (שישי) כי היא מוותרת על התפקיד. במכתב ששלחה לשר המשפטים אמיר אוחנה, כתבה בן ארי: "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות היקרה לי כל כך".

"בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל מחול שדים במערכת המשפט שבעל כורחי אני חלק ממנו", כתבה בן ארי. "נבחרתי על ידי שר המשפטים, ואני סמוכה ובטוחה ביכולתיי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה. הניסיון להפוך את הבחירה לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות - הוא סותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתיד".

לבסוף הוסיפה הפרקליטה כי "למרות הזכות להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי על פני שאיפותיי האישיות. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התצהיר שסיבך את בן ארי: "הדריכה עד איך להעיד בתיק רצח"

"אורלי בן ארי קראה בעבר לשי ניצן 'היטלר' ו'אל-קאעידה'"

מינוי מ"מ הפרקליט יגלה אם פני אוחנה למאבק ביועמ"ש • פרשנות

עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג
עו''ד אורלי בן-ארי גינזברג | צילום: חדשות 13

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "מברכים את עו"ד אורלי בן ארי שבחרה לשים את אמון הציבור במערכת המשפטית לפני טובתה האישית והחליטה לוותר על המינוי. בן ארי היטיבה להבין ששר המשפטים משטה בה וסירבה להיות חלק מהמשחק הציני והפוליטי שהתנהל על חשבונה".

ממפלגת העבודה-גשר נמסר על הודעתה של בן ארי כי: "עו”ד אורלי בן ארי נהגה בשכל ובהגינות כשיותרה על תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, ולא שיתפה פעולה עם נסיונו של אמיר אוחנה להפוך את תפקיד פרקליט המדינה לכלי במערכת הבחירות. אמיר אוחנה צריך להבין שהוא שר המשפטים ולא שר התקשורת. הגיע הזמן שממשלת הליכוד תכבד את שלטון החוק".

ח"כ איציק שמולי אמר: "החלטתה של עו״ד אורלי בן ארי ובעיקר נימוקיה מוכיחים יותר מכל עד כמה מדובר בפרקליטה ישרה ונבונה שטובת מערכת אכיפת החוק והמדינה כולה היא שעומדת לנגד עיניה. גם אם באיחור מדובר בהחלטה אצילית, חכמה ואמיצה".

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 13 כי אוחנה פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאחר ששופט העליון מזוז הקפיא את מינויה של בן ארי, וטען בפניו כי הצו אינו רלווטי וכי המינוי תקף. אוחנה כתב למנדלבליט מכתב וטען בפניו כי כיוון שחתם על המינוי יממה לפני שיצא הצו - שהיה נגד מינוי שלטענתו כבר יצא לפועל, ולא נגד מינוי עתידי. "בהיות העתירה מבוססת על מצע עובדתי שגוי, הצו, שנועד לשמר את המצב הקיים, אינו רלוונטי והמעשה הוא עשוי", כתב אוחנה. "לא ניתן 'לעכב' מינוי שכבר בוצע או 'להשהות' מעשה שכבר נעשה.

שר המשפטים ביקש מהיועמ"ש לפנות לבג"ץ ולהאיר את עיניהם בנושא. אולם, מנדלבליט סבור כי הצו דווקא עומד בעינו, כיוון שבן ארי לא החלה למלא את התפקיד באופן מהותי, אף שנכנסה אליו רשמית. נוסף על כך, ציין היועמ"ש שבכל מקרה בג"ץ מוסמך במקרים חריגים להוציא צו ביניים שיכול לשנות גם מצב קיים.