פרשת "אדמה": אישומים חדשים נגד איש העסקים אורן קובי

לאחר תחקיר חדשות 13, הפרקליטות הגישה כתב אישום מאוחר נגד יזם הנדל"ן שביצע הונאות של מיליוני שקלים על רוכשי אדמות חקלאיות, סחט ואיים על עובדים שלו והשתמש באלימות קשה

זמן צפייה: 11:11

לאחר תחקיר חדשות 13: כתב אישום מאוחד הוגש היום (חמישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב נגד איש העסקים ויזם הנדל"ן אורן קובי בגין הונאה, גניבה, סחיטה באיומים, תקיפה, הלבנת הון ועוד. בעבר הוגש נגד קובי כתב אישום וכעת נוספו האשמות חדשות בעניינו.

בינואר הקודם הואשם איש העסקים כי בשנת 2012 הקים את קבוצת "אדמה" שמכרה אופציות בלעדיות לקניית קרקע חקלאית. בשנת 2016 נחשפה הרמאות של קובי, קבוצת אדמה קרסה, וקובי נכנס להליכי פשיטת רגל ופירוק.

לפי כתב האישום המאוחד שהוגש היום, בזמן שהיה תחת חקירה פלילית ובהליכי פשיטת רגל, הקים קובי בחשאי מערך חברות שעסקו באופן זהה לחברת "אדמה" בעוד הוא מסתיר את הקשר שלו אל החברות. איש העסקים השתמש בחברות קש וחשבונות מזויפים אליהם העביר מיליוני שקלים שהרוויח.

בנוסף להונאה, מואשם קובי כי התשמש באלימות קשה, כולל סחיטה באיומים, תקיפה של עובד ואיומים על משפחתו. במקרה מסוים אמר לעובדת "אני שם אותך ואת אמא שלך בסגולה ליד אבא שלך ביום ראשון; חכי תראי מי זה אורן קובי הפעם. נגיע גם לבית קברות, הכל הולך". במקרה נוסף שמתואר בכתב האישום, הגיע הנאשם לבית של עובד אחר שלו במהלך הלילה, תקף אותו עם מקל ואיים כי יקבור את משפחתו אם לא יגנוב למענו כספים מחשבונות נאמנות.