אביה של המורה שנרצחה בלוד: "היא מאוימת חצי שנה, המשטרה נכשלה"

מוחמד, אביה של רבאב אבו סיאם, אם לשלוש ילדות שעבדה כמורה ונרצחה אמש בפתח ביתה ברחוב בן יהודה שבעיר, אמר: "היה חשש כבד לחייה. למה המשטרה לא עצרה את החשוד?". תיעוד: השניות שאחרי הירי ובו נראה רכב החשוד נמלט מהזירה. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לא עודכנו בחזרתה של המנוחה לבית הוריה"

זמן צפייה: 02:07

רבאב אבו סיאם, אם לשלוש ילדות קטנות מלוד שעובדת כמורה, נרצחה אמש (שלישי) לעיני בנותיה - בנות 8, 5 ו-3 בלבד. לפני כחודשיים היא התגרשה והייתה מאוימת על-ידי הגרוש שלה. בעבר שהתה במקלט בדרום הארץ. מדובר במקרה הרצח ה-62 בחברה הערבית מתחילת השנה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207271132' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רכב החשוד נמלט מהזירה' poster='' kid='1_y4ed00ec' duration='']

הבוקר אמר אביה, מוחמד אבו סיאם: "המשטרה נכשלה. כבר חצי שנה שהיא מאוימת. היה חשש כבד לחייה. למה לא עצרו את החשוד?". במקביל, פורסם תיעוד ממצלמות אבטחה שבו נראה רכבו של החשוד נמלט מהזירה אחרי הירי. עשרות הגיעו לבית המשפחה. גופתה נמצאת באבו כביר והמשפחה מחכה שישחררו את הגופה - ולכן אין מועד הלוויה כרגע.

רבאב אבו סיאם - הנרצחת מלוד
רבאב אבו סיאם - הנרצחת מלוד | צילום: פייסבוק

לפי המשטרה, אבו סיאם הייתה מוכרת למשטרה "בעקבות סכסוך ממושך שהיה לה עם בעלה". לדברי המשטרה, "היא קיבלה מספר איומים ותחנת לוד הציעה לה להתפנות למקלט ולעזוב את לוד כמה פעמים. בשלב מסוים המנוחה היא הובאה בפני בית משפט שיקבל החלטה בעניינה - אך בית המשפט שחרר אותה ללא כל תנאי.

"בשבוע האחרון המנוחה שהתה בדרום", הוסיפו במשטרה. "תחנת לוד יצרה קשר איתה ואף הגיעה אליה והזהירה אותה שלא להתקרב לעיר לוד ולהתפנות למקלט. לצערנו, המנוחה חזרה ללוד והאירוע הסתיים באופן טרגי".

רבאב אבו סיאם - הנרצחת מלוד
רבאב אבו סיאם - האישה שנרצחה בלוד | צילום: פייסבוק

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מתייחסת במלוא כובד הראש ומטפלת בכל תלונה או מידע שנוגע לאלימות במשפחה בכלל ואלימות בין בני זוג בפרט, כשתיקי החקירה מנוהלים באופן מקצועי ויסודי, בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים וגופי הטיפול והרווחה הרלוונטיים".

"במקרים של חקירת מקרי אלימות בין בני זוג, פועלת המשטרה בכל הכלים המצויים ברשותה מכוח החוק, הכל בהתאם לנסיבות המקרה, בכלל זה מעצר והליכי מעצר עד תום ההליכים, כתבי אישום והוצאת צווי הרחקה נגד חשודים, וכלה במתן מענה משלים להגנה על קורבן העבירה בשיתוף גורמי הרווחה", הוסיפו.

עוד נמסר כי "באשר לאירוע הרצח, משטרת ישראל פעלה בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לשמור על חייה של המנוחה לרבות מינוי איש קשר אישי עבורה, הורדת ישומון מצוקה, תדרוך פרטני להתנהלות בחיי היום יום, הבאתה בפני בית משפט שיורה על שהותה בבית מוגן ועוד. נדגיש כי המשטרה לא עודכנה בחזרתה של המנוחה לבית הוריה".

הזירה בה נרצחה רבאב אבו סיאם, לוד
זירת הרצח | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הרצח התרחש אמש סמוך ל-21:15 ברחוב בן יהודה בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה ניסו להעניק לרבאב טיפול רפואי ראשוני, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותה. המשטרה מנהלת מצוד אחר רכב שנמלט מהזירה.

עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה אמש כי עד כה 63 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 61 אזרחים ו-2 שאינם אזרחים. מבין כלל הקורבנות - 7 הן נשים. 53 מהקורבנות נורו למוות. 37 מהקורבנות היו עד גיל 30.