נהג במהירות פראית ודרס למוות שוטר: נער פלסטיני מואשם ברצח

הנער בן ה-17 מאזור רמאללה מואשם ברציחתו של השוטר ברק משולם ז"ל בחודש שעבר. לפי האישום, הוא גנב רכב ובניסיון להימלט ממחסום דרס למוות את משולם

זמן צפייה: 00:22

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד בשבתו כבית המשפט לנוער נגד נער בן 17 מאזור רמאללה בגין רצח בנסיבות מחמירות לאחר שדרס למוות את השוטר ברק משולם ז"ל בחודש שעבר.

לפי כתב האישום, הנער נכנס לישראל ללא אשרת כניסה, גנב רכב ונהג בו מחולון לכיוון צפון תוך שהוא נוסע במהירות גבוהה וללא אורות כדי לברוח חזרה לשטחים. ברכב הותקנה מערכת איתור ולאחר גניבתו, נמסרה תלונה למשטרה.

הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח אמש בצומת רעננה
הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח בצומת רעננה

סמוך למחלף גנות הבחינו השוטרים ברכב וכרזו לנער לעצור כמה פעמים. הנאשם הבחין בניידת שרדפה אחריו לא נענה לקריאות והמשיך בנסיעה פרועה לעבר צומת רעננה במהירות של 145 קמ"ש. משולם ז"ל נסע לעבר הצומת וחסם אותו לנסיעה. כשהנער הדורס התקרב, הוא סטה בחדות. משולם הבחין בשינוי כיוון הנסיעה של הנהג, נעמד על אי התנועה בעוד הנער לא בוחל באמצעים, עלה על אי התנועה ודרס למוות את משולם.

הנער הפלסטיני המשיך בנסיעה מהירה עד שפגע בבטון והמכונית נבלמה. הוא המשיך להימלט בריצה עד שנתפס כעבור חצי שעה בכפר סבא.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים, במסגרתה ציין עו"ד לוי: "מעשיו של הנער מעידים על הזלזול שלו בחוק, ובשוטרים שאמונים על אכיפתו. גם כאשר הבחין המשיב במחסום משטרתי בצומת רעננה, הוא בחר להמשיך בנסיעה פרועה ולא לעצור, גם במחיר אפשרי של פגיעה בחיי אדם.  כניסתו הפראית של המשיב לצומת, תוך נסיעה על אי תנועה בנוי להולכי רגל, גרמה למרבה הצער למותו של השוטר ברק משולם ז"ל, אשר ניסה לעצור את השתוללותו של המשיב בכביש".

מלבד עבירת הרצח, הנער הפלסטיני נאשם גם בגניבת רכב, נהיגה ללא רישיון, סיכון חיי אדם, חבלה במזיד והפרעה לשוטר.