אצילי מגיב: "מתחרט ומתנצל על הכל, מעולם לא התקרבתי לסמים"

כדורגלן מכבי חיפה מתייחס לראשונה לתחקיר חדשות 13 שהציג את ההתכתבויות בינו לבין דור מיכה לפני המפגש עם הנערות, וכן את חקירותיהם של השניים במשטרה עם התפוצצות פרשת הכדורגלנים והקטינות. "הכתבות שהחזירו אותנו שנתיים אחורה - אני זה שטעיתי"

.עומר אצילי במדי מכבי חיפה
"השיח הלא פשוט שסופגים אני והקרובים אליי, חסר כל מידתיות". עומר אצילי במדי מכבי חיפה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

הכדורגלן עומר אצילי הגיב היום (שישי) לראשונה לתחקיר חדשות 13 שהציג את ההתכתבויות בינו לבין דור מיכה לפני המפגש עם הנערות, וכן את חקירותיהם של השניים במשטרה עם התפוצצות פרשת הכדורגלנים והקטינות, ואמר כי הוא מתחרט ומתנצל על הכל.

"אחרי שבוע מלא רגשות, יום הולדת, ברכות, ניצחון ענק ביוון, והכתבות שהחזירו אותנו שנתיים אחורה", כתב אצילי בחשבון האינסטגרם שלו, "יותר משנתיים עברו ואין יום שעובר מבלי שאני מתחרט, לא כך צריך לנהוג אדם שמשפיע על צעירים. מעל שנתיים שאני עושה הכל לכוון את החיים האישיים שלי ואת הקריירה למקומות חיוביים, עזרה ומעורבות בקהילה וכמובן עושה הכל כדי לשמור על הבית שלי".

"אני לא קורבן והאחריות היא שלי ואני לא מנסה לקבל אהדה", הוסיף אצילי, "אבל חשוב לי להתייחס בכנות לכתבות ששודרו ביומיים האחרונים ועיוותו לא אחת את המציאות. מעולם לא התקרבתי לסמים! ומעולם לא הצעתי למישהו משהו שאני לא מכיר ולא אכיר. יענקלה שחר ומכבי חיפה נתנו לי הזדמנות אחרי שהתיק נסגר בחוסר אשמה, וביחד אתם אני מנסה להמשיך הלאה בחיי".

"מקווה שאוכל להמשיך להחזיר להם ולקהל על התמיכה", סיכם, "שבת שלום לכולם. מצטער, לוקח אחריות מלאה ומתנצל שוב בפני כולם על המעשים שלי. חלק גדול מההודעות שהוצגו לא היו אותנטיות ונכונות. אבל שוב, אני זה שטעיתי ואני מתחרט ומתנצל על הכל, למדתי את הלקח ואני רק רוצה להמשיך בחיי ולנסות לעשות רק טוב".

דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | צילום: shutterstock

אתמול גם דור מיכה הגיב לממצאי התחקיר, וכתב בחשבון האינסטגרם שלו כי מעולם לא השתמש בסמים: "לקחתי כבר אחריות על מעשיי, כבר יותר משנתיים שאני שותק ומנסה להישאר מתחת לראדר בכדי לשמור על השפיות שלי ושל משפחתי, ועל כבודן ונפשן של המתלוננות. התנצלתי כבר ולקחתי את האחריות למעשיי, אך לצערי, האובססיה לנושא לא פסחה גם בשבוע המאושר ביותר, שבו הפכתי לאבא לראשונה בחיי".

מיכה הוסיף: "הכתבה המדוברת הינה מסולפת וכל כך מגמתית שבאה להכפיש ולרמוס צד אחד בסיפור תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ולעובדות הקיימות, עם שימוש בהודעות לא אותנטיות ודברים שלא היו ולא נבראו מעולם. לא אכנס לפרטים מפאת כבוד למעורבים בה. אבל חשוב לי להבהיר כאן שמעולם, בכל שנותיי, לא נגעתי בשום סם כלשהו כפי שמנסים לתאר בכתבה. אלו שמכירים אותי יודעים זאת היטב".

לדבריו, "מיטב החוקרים של המשטרה והפרקליטות חקרו ביסודיות כל פרט ופרט, תחת אווירה ציבורית מאוד טעונה ולחץ תקשורתי כבד, ולבסוף ראו לנכון לסגור את התיק מחוסר אשמה. אני רוצה להדגיש זאת שוב, התיק נסגר מחוסר אשמה! הניסיון האובססיבי להעביר את ההכרעה אל בית משפט שדה ולאפשר לכל בריוני המקלדת לפזר רוע ולהרוס את תדמיתי הוא נטל כבד שאיתו אני ובני משפחתי נאלצים להתמודד".

לסיום כתב מיכה: "אני מקווה שכל מי שידם קלה על המקשים ינשמו ויעצרו לחשוב לפני שהם מפזרים דברי שנאה ורוע. לסיום אני רוצה להתנצל בפני כל משפחת הפועל באר שבע ולעומדת בראשה אלונה ברקת שהם נאלצים להתמודד עם הרעל התקשורתי סביבי בעקבות דברים שקרו בעבר ושעליהם כבר לקחתי אחריות ושהיום אני במקום אחר".

פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה
פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

על פי חומרי החקירה שנחשפו השבוע לראשונה בתחקיר חדשות 13, שני הכדורגלנים שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה מתכתבים ביניהם על האפשרות להצטייד בחומרים אסורים למפגש עם הבנות, מנסים לצרף חבר נוסף, וגם מכנים שוב ושוב את הנערות "ילדות" ו"קטינות".

גורם בהתאחדות לכדורגל אמר אתמול לחדשות 13 כי בעקבות הפרסום "הפרשה תבחן באופן המחמיר ביותר". בהתאחדות, שאחראית על נבחרת ישראל, שוקלים האם לא לזמן את אצילי ומיכה לסגל הנבחרת. שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בריאיון בגלי צה"ל: "חד משמעית לא ראוי שהם ילבשו את מדי נבחרת ישראל. כיו"ר הקבינט המגדרי, ובכלל שמי שנלחמת בפגיעה מינית, כבר הבוקר התחלתי לבדוק מה אפשר לעשות בעניין הזה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2807222026' autoplay='0' credit='' desc='השר טרופר: "יש שתיקה מאכזבת מאוד"' poster='' kid='1_sb0hhivv' duration='']

שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין אמש למהדורה המרכזית, ואמר כי הוא מאוכזב מההתנהלות של מכבי חיפה והפועל באר שבע, קבוצותיהם של אצילי ומיכה: ""יש שתיקה מאכזבת מאוד. בסוף יש שם שני אנשים מאוד רציניים בראש שתי הקבוצות האלה, ואתה לא שומע מהם היום כלום. קראתם על איך השחקנים שלכם מתייחסים לנערות, בשפה שלהם 'בוא נעשה חגיגה עם ילדות' ואין לכם מה להגיד על זה?".

לאחר שידור החלק השני של התחקיר נמסר ממועדון הפועל באר שבע: "לאור הפרסומים האחרונים בעניינו של דור מיכה ולאחר שהדברים שפורסמו הוכחשו באופן מוחלט וגורף על ידי השחקן עצמו, המועדון פנה הן לשחקן והן לעורך דינו על מנת לקבל הבהרות נוספות. כזכור, הפועל "ויקטורי" באר שבע החתימה את השחקן רק אחרי שמערכת המשפט סגרה את תיק החקירה כנגדו מחוסר אשמה. ככל שהמשטרה תחליט שיש מקום לחקירה נוספת, המועדון יפעל בהתאם לממצאים ולהחלטות של מערכת אכיפת החוק".