בקשת אולמרט נדחתה: משפחת נתניהו לא תחוייב לספק פרטים רפואיים

בית משפט השלום דחה את בקשת רה"מ לשעבר שנתבע על ידי משפחת נתניהו לאחר שקרא להם "חולי נפש". אולמרט חויב גם בסכום של 7,500 שקלים. "למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג"

אהוד אולמרט ובנימין נתניהו
אהוד אולמרט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (רביעי) את בקשתו של אהוד אולמרט לחייב את משפחת נתניהו לענות על שאלות בנוגע למצבם הנפשי. זאת, במסגרת תביעת משפחת נתניהו את אולמרט לאחר שכינה אותם "חולי נפש". בית המשפט חייב את אולמרט בהוצאות הבקשה בסך 7,500 שקלים.

בית המשפט קבע כי האמירה של אולמרט הייתה כללית, לא ממוקדת, ושאינה מתייחסת לאירוע נקודתי. השופט כתב כי "יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום". לפי בית המשפט, טענת "אמת דיברתי" של אולמרט דורשת שיביא ראיות שעליהן הצהיר.

כזכור, התביעה הוגשה לפני כשמונה חודשים על כך שבמספר הזדמנויות כינה אולמרט את בני משפחת נתניהו כ"חולי נפש שזקוקים לטיפול". משפחת נתניהו דורשת מאולמרט פיצוי בגובה 837 אלף שקלים. לפני כחודש נערך דיון מקדמי בתביעה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט. השופט ניסה להגיע לפשרה בין הצדדים, אך ללא הצלחה.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, טען נתניהו כי אולמרט "מנסה לרמוס את שמינו הטוב בפומבי, מתוך קנאה ותסכול עמוקים". כמו כן, בני משפחת נתניהו דורשים מאולמרט התנצלות פומבית.