גורמים בסביבת המבקר: הוא לא צפוי לבדוק את הטענות נגד היועמ"ש

שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש הבוקר עם מתניהו אנגלמן וביקש ממנו לפתוח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות. המבקר הודיע כי יבחן את הדברים. מקורביו: "ייתכן שיפנה את אוחנה לנציב הפרקליטות"

זמן צפייה: 01:15

גורמים בסביבתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן טענו הבוקר (ראשון) כי הוא לא צפוי לבדוק את הטענות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. לטענתם, ככל הנראה אנגלמן יפנה את שר המשפטים אמיר אוחנה - שהודיע אמש כי בכוונתו לבקש מהמבקר לבחון את הטענות, לנציב הביקורת על הפרקליטות. לאחר שהשניים נפגשו הבוקר ואוחנה אכן ביקש מהמבקר "שיפתח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות - בדגש על הפגיעה באמון הציבור", נמסר מטעמו של אנגלמן כי "המבקר יבחן את הדברים ויעדכן בהחלטתו בימים הקרובים".

כזכור, אתמול תקף אוחנה בחריפות את מערכת המשפט בפוסט שכתב בפייסבוק. בין היתר כתב אוחנה כי אם המבקר לא יבחן את הטענות, הוא יפעל להקמת ועדת חקירה ממשלתית "לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלות חדשות הבוקר: הגנים נפתחים, מותרת התקהלות עד 50 איש

גורמים בימינה: נתניהו בועט אותנו החוצה; הליכוד: דחו כל הצעה

כך פעל ליצמן לקדם מיזמי נדל"ן – בשירות חסידות גור

אמיר אוחנה שר המשפטים והמחלקה לחקירות שוטרים
אמיר אוחנה שר המשפטים והמחלקה לחקירות שוטרים | צילום: חדשות 13

"המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת", הוסיף השר. "הגעתי מודאג - אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג. רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים. אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש".

"יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי. כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בתגובה לטענת שר המשפטים מסר ניצן כי "טענת אוחנה, שייחס לי פעולה שלא כחוק, היא מופרכת לחלוטין ומהווה חלק ממסע הדה-לגיטימציה המתמשך שלו כלפיי וכלפי פרקליטות המדינה, המונע משיקולים זרים וברורים. למותר לציין, שהשר אוחנה לא פנה אלי לקבל התייחסותי לטענה מופרכת זו לפני שפרסם ברבים את האשמותיו".

"העובדות בנושא הן פשוטות: בשלושת החודשים שלאחר תום כהונתי כפרקליט המדינה נותרתי עובד המשרד בחופשה. בתקופה זו המחשב האישי שלי נשאר ברשותי וגם כתובת המייל המשרדית המשיכה לשמש אותי. מדובר בפרוצדורה מקובלת לעובדים בחופשה והיא נעשתה בתיאום עם הגורם המוסמך", הדגיש ניצן. "מאחר שבתום התקופה שהיתי בבידוד, המחשב הוחזר פיסית למשרד ב-6 באפריל. בכל התקופה מאז סיום כהונתי כפרקליט המדינה ועד החזרת המחשב למשרד, עשיתי שימוש רק במייל האישי שלי ולא נכנסתי לכל מאגר מידע משרדי כלשהו".

פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני
פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני | צילום: חדשות 13