מאסר עולם לדוד חיים שרצח וקבר את גרושתו בחצר ביתם בתל מונד

דינו של חיים נגזר כחודש לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז הרשיע אותו ברצח אשתו לשעבר. מכתב האישום עלה כי דוד חנק את אופירה חיים למוות באמצעות חבל - וטמן את גופתה בבור שחפר מראש

אופירה חיים | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי מרכז גזר הערב (חמישי) מאסר עולם לדוד חיים, אשר הורשע ברצח גרושתו אופירה חיים לפני כשנתיים, אותה קבר בחצר ביתה בתל מונד ביוני 2018.

כזכור, החקירה נפתחה ב-23 ביוני בעקבות תלונת בתה של אופירה על היעדרותה. כבר בשלבים הראשוניים של החקירה, עלה חשד כי לא מדובר באירוע היעדרות מרצון. במסגרת חקירת תלונת ההיעדרות נגבו עדויות רבות מבני משפחה, מקורבים ואנשים שהיו בקשר עם המנוחה בציר המשפחתי, החברי והעסקי, תוך מיפוי כל קשרי הגומלין של אופירה בת ה-57.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוצאות בתוך 14 שעות: פורסם המכרז להקמת מעבדת הקורונה בנתב"ג

ראשי הסיעות החרדיות לרה"מ ולגנץ: לא נסכים להקדמת הבחירות

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ניסויים בבני אדם אחרי החגים

אופירה חיים
אופירה חיים | צילום: חדשות עשר

במהלך החקירה עלה חשד כבד לפיו המניע להעלמותה הוא פנים-משפחתי וקשור במחלוקות שלה עם בני משפחתה ובעלה לשעבר, המתגורר ביחידת דיור בתוך המתחם המשפחתי. כמו כן, במסגרת החקירה עלה חשד לפיו בימים שקדמו להיעלמותה של אופירה, עסק גרושה דוד בחפירת בור בחצר ביתה בין העצים ובסמוך לגדר הבית.

בחקירה התברר כי בימים שקדמו לרצח, בעת שאופירה בילתה בטיול בגיאורגיה, שכר הגרוש נתין אריתראי שנהג להעסיק מדי פעם בעבודות גינון, וביקש ממנו לחפור בור בחצר הבית תוך שהוא מסביר כי הדבר נחוץ לו לתיקון נזילת מים. כאשר שבה אופירה לארץ ושאלה את הגרוש לפשר הבור בחצר, ענה כי הוא עוסק ביישור שיפוע בקרקע הגינה.

דוד חיים בחיפושים אחר גרושתו אופירה חיים
דוד חיים בחיפושים אחר גרושתו אופירה חיים | צילום: חדשות 13

מכתב האישום שהוגש נגד דוד עלה כי ביום הרצח, 20 ביוני, סמוך לשעה 16:00, הוא הגיע לחצר ביתה של אופירה וקרא לה לצאת לחצר. הגרוש ביקש ממנה כי תתיר לו ליצור מעבר בין ביתו לביתה על מנת להקל על אמו הקשישה המתגוררת ביחידת דיור הצמודה לביתה של אופירה, וכי תתיר לו להציב על גג ביתה דוד שמש שישמש את אמו.

כאשר אופירה סירבה לבקשותיו של דוד, הוא שלף מכיסו חבל וחנק אותה תוך שהוא מפיל אותה אל הקרקע. לאחר דקות ארוכות בהן חנק את אופירה הוא גרר אותה לעבר הבור, העמיק את הפתח בחפירה נוספת - וטמן אותה במקום.

חצר ביתה של אופירה חיים, שם נמצאה גופתה
חצר ביתה של אופירה חיים, שם נמצאה גופתה | צילום: חדשות 13

עוד עלה בחקירה כי דוד חיים נטל פטיש, שבר את הטלפון הסלולרי של אופירה, ולאחר מכן נטל את תיקה, גזר את כרטיסי האשראי וזרק את שברי הטלפון והתיק בפח זבל ביישוב. בהמשך, הודה דוד במעשה ושחזר אותו בפני חוקרי צוות החקירה המיוחד.