חוסר ראיות: נסגר התיק נגד השוטרים שתקפו את עופר כסיף

פרקליט המדינה החליט על סגירת התיק על אף הסרטון המתעד את המקרה. המקרה אירע באפרילך האחרון וזכה לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית

זמן צפייה: 05:01

פרקיט המדינה עמית אייסמן הודיע היום (שישי) כי הוא החליט לסגור תיק תקיפת חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים שאירעה באפריל האחרון - מחוסר ראיות. התיק נוהל במח"ש ולמרות סרטונים של האירוע הוא נסגר, כאמור, מחוסר ראיות.

כזכור, המקרה היה בתחילת אפריל האחרון כאשר במהלך הפגנה שבועית בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים הותקף כסיף, חבר הרשימה המשותפת, על ידי שוטרים במקום. "לא היה לי שום שיח עם השוטרים, ופתאום משום מקום אחד השוטרים הנחית לי אגרוף לעין ושבר לי את המשקפיים", אמר כסיף בריאיון לחדשות 13 לאחר המקרה.

מנגד, במשטרה טענו אז כי משתתפי המחאה החלו להפר את הסדר במקום ולא נשמעו להנחיית כוחות הביטחון שהורו על פיזורה. בהמשך, על פי המשטרה, כסיף תקף את אחד השוטרים, תוך שהוא בעט וחבט בו באגרופו. "השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום. מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי", נכתב בהודעה מטעם המשטרה. בהמשך לכך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע.

האירוע גרר תגובות רבות במערכת הפוליטית, כשהבולטות הגיעו דווקא מחברי כנסת שמחזיקים בדעות הפוכות מאלה של כסיף. חבר הכנסת מהליכוד, יריב לוין, כתב: "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו".

‏יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, גינה גם הוא את האירוע: "אני מתעב את השקפותיו של ח"כ עופר כסיף אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית. חרפה וסכנה".